dc.contributor.author | Kalyoncu, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2022-05-23T08:58:02Z | |
dc.date.available | 2022-05-23T08:58:02Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-01-05 | |
dc.identifier.citation | Kalyoncu, Gamze.(2022).Investigating students' perceptions of learner autonomy in distance education at a university context. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1720 | |
dc.description.abstract | This study was conducted to explore university students’ perceptions of learner autonomy in
distance education. The study also investigates the effects of students’ demographic features on
their perceptions and the students’ suggestions for fostering learner autonomy in distance education.
In this regard, the study was conducted with 120 preparatory school students of a private university
in Mersin, Turkey. Both qualitative and quantitative research methodologies were used in the study.
In this mixed research design, the data was collected through Learner Autonomy in Distance
Education (LADE) Questionnaire and semi-structured interview. The collected quantitative data
were analysed using SPSS software and supported by qualitative analysis of the semi-structured
interviews through pattern coding. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimde öğrenci özerkliğine ilişkin algılarını
araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerinin algıları
üzerindeki etkisini ve öğrencilerin uzaktan eğitimde öğrenci özerkliğini geliştirmeye yönelik
önerilerini araştırmaktadır. Bu bağlamda araştırma Mersin ilinde bulunan bir vakıf üniversitesinin
120 hazırlık okulu öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada hem nitel hem de nicel araştırma
metodolojileri kullanılmıştır. Bu karma araştırma yönteminde veriler Uzaktan Eğitimde Öğrenci
Özerkliği (LADE) Anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Toplanan nicel
veriler SPSS yazılımı kullanılarak analiz edilmiş ve örüntü kodlaması yoluyla yarı yapılandırılmış
görüşmelerin nitel analizi ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Learner autonomy | en_US |
dc.subject | Independent learning | en_US |
dc.subject | Self-directed learning | en_US |
dc.subject | Student-centred education | en_US |
dc.subject | Out-of-class learning | en_US |
dc.subject | Distance education | en_US |
dc.subject | Öğrenci özerkliği | en_US |
dc.subject | Bağımsız öğrenme | en_US |
dc.subject | Kendi kendine öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğrenci merkezli eğitim | en_US |
dc.subject | Sınıf dışı öğrenme | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | en_US |
dc.title | Investigating students' perceptions of learner autonomy in distance education at a university context | en_US |
dc.title.alternative | Uzaktan eğitimde üniversite bağlamında öğrencilerin öğrenci özerkliği algılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |