Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErcoşkun, Saadet
dc.date.accessioned2022-03-25T12:06:50Z
dc.date.available2022-03-25T12:06:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-09-17
dc.identifier.citationErcoşkun, Saadet.(2021).Mental iyi oluş hâlinin online anlık satın alma davranışına etkisi: Covid-19 pandemi dönemi üzerine bir uygulama.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1718
dc.description.abstractTeknolojinin son yıllardaki gelişimi ve internet kullanımının artmasıyla birlikte değişen dünyada, özellikle işletmeler ve insanlar açısından bu gelişmeler günlük hayatın bir parçası haline gelmiştir. Bunun yanında 2019 yılının aralık ayında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi bu süreçte teknoloji ve internetin önemini bir kez daha ortaya koymuştur. Pandemi dönemi bireyin sosyal davranışlarının değişmesine sebep olmuş ve psikolojisini olumsuz yönde etkilemiştir. Bireyler devletlerin almış olduğu önlemlerle birlikte sosyal hayatlarını kısıtlanmak zorunda kalmıştır. Süreçte tüketiciler, temel ihtiyaçlar da dahil olmak üzere alışverişlerini online ortamda yapmak durumunda kalmışlardır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemi sürecinde bireyin mental iyi oluş halinin algılanan fayda ve algılanan zevki ile online anlık satın alma davranışı üzerindeki etkileri incelenmektedir. Çalışma salgın sürecinde yürütüldüğü için online anket yöntemi kullanılarak 400 katılımcı ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25.0 ve AMOS 23.0 paket programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda mental iyi oluşun online satın almaya doğrudan bir olumlu etkisinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca mental iyi oluşun, algılanan fayda ve algılanan zevk üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Algılanan zevk kavramının online anlık satın alma üzerinde olumlu bir etkisi bulunmaktadır. Algılanan faydanın ise online anlık satın alma üzerinde olumlu bir etkisi bulunmamaktadır.en_US
dc.description.abstractRecent developments which have occurred thanks to technological advances and the increase in Internet usage have been part of life, especially for businesses and individuals. Besides that, the Covid-19 pandemic, which emerged in December 2019, once again has presented the importance of technology and the Internet. The period of the pandemic has caused to change of individual's social behaviors and affected their psychology in a negative way. Individuals had to restrict their social lives with the measures taken by the states. During this time, consumers had to do shopping online, including basic needs. In this study, the effect of individual's mental well-being on the perceived benefit, perceived enjoyment and online impulsive buying behavior during Covid-19 pandemic is examined. Online survey method was used in the study with 400 participants because it was carried out during pandemic. Obtained data at this research has been analyzed through SPSS 25.0 and AMOS 23 package software. As a result of analysis, it's observed that mental well-being has no direct positive effect on online buying. In addition, mental well-being has a positive effect on perceived benefit and perceived enjoyment. The concept of perceived enjoyment has a positive effect on online impulsive buying. Moreover, perceived benefit does not have a positive effect on online impulse buying.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMental iyi oluş hâlinin online anlık satın alma davranışına etkisi: Covid-19 pandemi dönemi üzerine bir uygulamaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMental iyi oluşen_US
dc.subjectOnline anlık satın almaen_US
dc.subjectAlgılanan zevken_US
dc.subjectAlgılanan faydaen_US
dc.subjectkovid-19en_US
dc.subjectMental well-beingen_US
dc.subjectOnline ımpulsive buyingen_US
dc.subjectPerceived enjoymenten_US
dc.titleMental iyi oluş hâlinin online anlık satın alma davranışına etkisi: Covid-19 pandemi dönemi üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativehe effect of mental well-being on online impulse buying behavior: An application in Covid-19 pandemicen_US
dc.title.alternativeThe effect of mental well-being on online impulse buying behavior: An application in Covid-19 pandemicen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster