Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖksüz, Yunus
dc.date.accessioned2022-03-01T05:28:52Z
dc.date.available2022-03-01T05:28:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-24
dc.identifier.citationÖksüz, Yunus.(2021).The relationship between EFL learners' learning styles and their level of engagement in online education.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1714
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Kolb'un Öğrenme Stili Envanteri'ne dayalı olarak Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin bireysel öğrenme stillerini belirlemek ve öğrencilerin öğrenme stilleri ile çevrimiçi kurslara katılımları arasındaki ilişkiyi görmektir. Bu temel amaca bağlı olarak çalışma şu konulara da ışık tutmaktadır; öğrencilerin çevrimiçi eğitime katılım düzeyi ve öğrenme stillerinin İngilizce öğrenenlerin çevrimiçi katılımı üzerindeki etkisi. Bu araştırma nicel ve betimsel bir araştırma olarak yapılmıştır. Kolb'un Öğrenme Stili ve Çevrimiçi Öğrenci Katılım Ölçekleri kullanılarak, araştırma verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılında bir vakıf üniversitesinde İngilizce Yabancı Dil Öğrenimi olarak Meslek Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 150 öğrenciden oluşan rastgele seçilmiş bir gruptan çıkarılmıştır. Araştırma soruları kapsamında elde edilen verilerin analizi için betimsel, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öncelikle İngilizce öğrenenlerin tercih ettikleri öğrenme stilleri ile çevrimiçi kurslara katılımları arasında çok önemli bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Ayrıca, regresyon analizinin sonuçlarına göre, İngilizce öğrenenlerin tercih ettikleri öğrenme stilleri, çevrimiçi derslere katılım düzeylerini etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe primary purpose of this research is to identify the individual learning styles of the Higher Vocational EFL learners based on Kolb's Learning Style Inventory and to see the relationship between learners' learning styles and their engagement to online courses. Depending on this primary purpose, the study also shed light on these issues; the level of students' engagement to online education and the impact of learning styles on EFL learners' online engagement. This research has been conducted as a quantitative descriptive study. Using Kolb's Learning Style and Online Student Engagement Scales, the research data is extracted from a group of randomly selected 150 students who study at Higher Vocational School as English Foreign Language Learner in a foundation university during the 2020-2021 academic year. Within the scope of the research questions, descriptive, correlation, and regression analyses were conducted to analyze the obtained data. The study results primarily revealed a crucial relationship between EFL learners' preferred learning styles and their engagement in online courses. Moreover, according to the regression analysis results, the learning styles preferred by the EFL learners affect their level of engagement in online classes.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKolb’s learning style inventoryen_US
dc.subjectOnline student engagemenen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectLearning, teachingen_US
dc.subjectExperiential learningen_US
dc.titleThe relationship between EFL learners' learning styles and their level of engagement in online educationen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğrencilerinin öğrenme sitilleri ile çevrimiçi eğitime katılım düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster