dc.contributor.author | Köylüoğlu, Sedef | |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T07:40:16Z | |
dc.date.available | 2022-01-28T07:40:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-09-17 | |
dc.identifier.citation | Köylüoğlu, Sedef.(2021).The relationship between university students' willingness to communicate in L2 and affective attitudes towards English lessons. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1702 | |
dc.description.abstract | This research was carried out to provide a deeper insight into the relationship between EFL learners' willingness to communicate (WTC) in English and affective attitudes towards English lessons, and into the effect of other factors such as gender, length of learning English, using L2 in daily life, and English level of the participants. The study, which employed a quantitative research method, was conducted with 258 preparatory school students from eight universities in Turkey. Data collection instruments consisted of two questionnaires and an additional part for the demographic information of the participants. The quantitative data were analyzed using the SPSS program. Levels of WTC in L2 and affective attitudes were determined and analyzed within the scope of participants' demographic backgrounds. The findings indicated that there was a positive relationship between WTC inside the classroom and affective attitudes. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin iletişim kurma isteklilikleri ile İngilizce derslerine yönelik duyuşsal tutumları arasındaki ilişkiye ve cinsiyet, İngilizce öğrenme süresi, günlük hayatta ikinci yabancı dil kullanımı ve katılımcıların İngilizce düzeyi gibi diğer faktörlerin etkisine daha derin bir bakış açısı sağlamak için yürütülmüştür. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, Türkiye'deki sekiz üniversiteden 258 hazırlık sınıfı öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları iki anket ve katılımcıların demografik bilgilerinin yer aldığı ek bir bölümden oluşmaktadır. Nicel veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. İkinci dil iletişim kurma istekliliği ve duyuşsal tutum seviyeleri, katılımcıların demografik bilgileri kapsamında belirlenmiş ve analiz edilmiştir. Bulgular, sınıf içi iletişim kurma istekliliği ile duyuşsal tutumlar arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Affective attitudes | en_US |
dc.subject | Willingness to communicate | en_US |
dc.subject | Duyuşsal tutumlar | en_US |
dc.subject | İletişim kurma istekliliği | en_US |
dc.title | The relationship between university students' willingness to communicate in L2 and affective attitudes towards English lessons | en_US |
dc.title.alternative | Üniversite öğrencilerinin ikinci dilde iletişim kurma istekliliği ve İngilizce derslerine yönelik duyuşsal tutumları arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |