The effect of Flipped Classroom Model on students' learning English
Citation
Ünsal, Gökçen.(2021).The effect of Flipped Classroom Model on students' learning English.Abstract
Günümüzde teknoloji hayatın her alanında insanları kuşatmaktadır. Her şey teknolojinin yardımıyla yapılmaktadır. Yeni bilgiler de öğretmen rehberliğinde veya rehberliği olmaksızın internetten elde edilebilmektedir. Yabancı dil öğrenimi çevrimiçi gerçekleştirilerek sınıfta destekleyici etkinlikler yapılabilir. Bu, son yıllardaki en güncel öğretim modellerinden biridir. Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli olarak adlandırılır ve tüm dünyada bazı okullarda veya üniversitelerde de uygulanmaktadır. Bu nedenle Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli, araştırmacılar tarafından farklı açılardan incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Bu çalışma, ters yüz sınıfın hazırlık sınıfı öğrencilerinin algı ve başarı puanları üzerindeki etkisini bulmaya çalışan araştırmayı tanımlamaktadır. Kapadokya Üniversitesi'nde 22 hazırlık sınıfı katılımcısı ile uygulanmıştır. Veriler, ön test puanı, son test puanı, anket, görüşme ve alan notları gibi hem nitel hem de nicel araçlarla toplanmıştır. Veriler kodlanarak, kategorilere ayrılarak, IBM SPSS 25 kullanılarak, ortalama, frekans ve standart sapma elde edilerek analiz edilmiştir. Veriler, katılımcıların hem ters çevrilmemiş hem de ters çevrilmiş sınıflar hakkında olumlu algılara sahip olduğunu göstermiştir. Ancak öğrencilerin ön test ve son test puanları uygulama sonrasında anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Today, technology surrounds people in every field of life. Everything is done with the help of technology. New information can also be obtained from the internet with or also without teacher guidance. While learning a foreign language, it can be achieved online and supporting activities can be done in class. This is one of the most up to date models of teaching in recent years. It is called Flipped Classroom Model (FCM) and has also been applied at some schools or universities all around the world. Therefore, FC has been studied and evaluated by the researchers from different perspectives. This study describes the investigation which tries to find out the effect of flipped classroom on the perceptions and achievement scores of the preparatory class students. It was applied at Cappadocia University with 22 participants of a preparatory class. The data was collected with both qualitative and quantitative instruments such as pre-test score, post-test score, survey, interview and field notes. The data was analysed by coding, categorizing, using IBM SPSS 25, getting means, frequency and standard deviation. The data showed that the participants had positive perceptions about both non-flipped and flipped classrooms. However, the pre-test and post-test scores of the students did not show a significant difference after the implementation.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]