Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkca, Zafer
dc.date.accessioned2022-01-24T13:56:28Z
dc.date.available2022-01-24T13:56:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-17
dc.identifier.citationAkca, Zafer.(2021).EFL teachers' self-reported perceptions and practices towards positive classroom environment in online education.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1688
dc.description.abstractÇevrimiçi eğitime etki eden temel faktörlerinden biri de pozitif öğrenme ortamıdır. Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamalarını, onların algı ve uygulamaları arasındaki korelasyonu ve cinsiyet,ve mesleki deneyim gibi değişkenlerin bu algı ve uygulamalarda önemli farklılıklar yaratıp yaratmadığını incelemektir. Araştırmanın katılımcılarını Kahramanmaraş ilinin bir kasabasında değişik okullarda görev yapan 94 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Ankate dayalı bir araştırma olan bu çalışmada, nicel veriler uygun örnekleme kullanılarak elde edilmiş, araştırmaya gönüllü olarak katılan 5 İngilizce öğretmeni ile yapılan odak grup görüşmesi ile de nicel verileri destekleyecek nitel veriler elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından özellikle İnözü ve Şahinkarakaş (2016)'ın çalışmasından yararlanılarak "Çevrimiçi Eğitim için Sınıf Ortamı Anketi" geliştirilmiştir. İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algılarını ve uygulamalarını belirlemek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon testi uygulanmıştır. Buna ilaveten, cinsiyet ve öğrenci sayısı gibi değişkenlerin öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusuna ilişkin algıları ve uygulamaları üzerinde anlamlı bir etki yaratıp yaratmadığını belirlemek amacıyla t-test, öğretmenlerin deneyim yılları için ise ANOVA uygulanmıştır. Son olarak, öğretmenlerin algılarının bu değişkenler üzerinde önemli farlılıklar yaratıp yaratmadığını incelemek amacıyla tek-yönlü ANOVA uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin çevrimiçi ortamda pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki algıları ve uygulamaları arasında orta ve pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Cinsiyet değişkeni açısından istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmasına karşın, öğrenci sayısı ve eğitim düzeyleri ile öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractCreating a positive learning environment is one of the most important factors in online education. This study aims to investigate the EFL teachers' self-reported perceptions and self-reported practices of positive classroom environment in online education, correlation between the teachers' self-reported perceptions and practices of positive classroom environment, and if there are significant differences between the teachers' self-reported perceptions and practices in online education in terms of gender and years of teaching experience. The participants of the study were 94 EFL teachers, working in different schools in a town in Kahramanmaraş province. A survey based research model was adopted to collect quantitative data using convenience sampling, and a single focus group interview was administered with five volunteer teachers to collect qualitative data to support the survey findings. As the data collection tool, The Classroom Environment Questionnaire for Online Teaching was developed by the researcher, particularly based on the study by İnözü and Şahinkarakaş (2016). In addition, independent sample t-tests were applied to identify EFL teachers' perceptions and practices for the sake of a positive classroom environment in online teaching. Correlation analysis was conducted to determine whether EFL teachers' self-reported perceptions correlated with their self-reported practices of positive classroom environment. Furthermore, the independent sample t-tests was used to identify the effects of gender and class size and ANOVA was used to identify teachers' experience of teaching in relation to teachers' perceptions and practice of positive online teaching environment. T-test was also used to determine the effects of gender and student number and ANOVA was used to find out the effects of teaching experience on the perceptions and practice of teachers in creating positive online teaching environment. Finally, one-way ANOVA test was run to observe whether there is a significant difference in teachers' perceptions in terms of these variables. The results indicate that there is a moderately positive correlation between EFL teachers' self-reported perceptions and their self-reported practices of positive classroom environment. While a statistically significant difference was recorded in terms of gender variable, no significant difference was observed in terms of the class size and teaching experience in EFL teachers perceptions of positive classroom environment.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline educationen_US
dc.subjectPositive learning environmenten_US
dc.subjectEFL teachersen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.subjectPracticesen_US
dc.titleEFL teachers' self-reported perceptions and practices towards positive classroom environment in online educationen_US
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin çevrimiçi eğitimde pozitif sınıf ortamı uygulamaları ve bu ortama dönük algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster