Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaşıkçıoğlu, Selin
dc.date.accessioned2021-12-28T06:25:21Z
dc.date.available2021-12-28T06:25:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-22
dc.identifier.citationKaşıkçıoğlu, Selin.(2021).Efl students' perceptions of self-regulated language learning through information and communication technologies in a university context.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1648
dc.description.abstractThis study was conducted to scrutinize learners' self-regulated language learning (SRLL) with Information and Communication Technologies (ICT). This mixed-method research also aims to investigate participants' perceptions of SRLL by means of ICT. Additionally, their SRLL through ICT devices were examined depending on their age, gender, high school background, and department. In this research, data was gathered from 133 participants in the Foreign Languages High school at Erciyes University in Kayseri. The quantitative data was gathered through ICT use for the SRLL scale. In order to conduct the quantitative data descriptive analysis, inferential statistics and correlational statistics were used. Additionally, qualitative data was gathered through an interview which consists of five semi-structured questions. The data analysis from both the questionnaire and the interview data indicated that Turkish EFL learners have moderate and positive perceptions of SRLL by means of ICT. Additionally, there was no statistically significant difference between participants' gender and age and their ICT use for SRLL. On the other hand, there was a significant difference between participants' ICT use for goal commitment self-regulation and their high school background and their department. Finally, correlational results indicated that all of the sub-scales have relationships between each of themen_US
dc.description.abstractBu çalışma, öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) ile öz düzenlemeli dil öğrenimini (SRLL) incelemek için yapılmıştır. Bu karma yöntem araştırması, aynı zamanda katılımcıların BİT aracılığıyla öz düzenlemeli dil öğrenim algılarını araştırmayı da amaçlamaktadır. Ek olarak, BİT cihazları aracılığıyla öz düzenlemeli dil öğrenimleri yaşlarına, cinsiyetlerine, lise geçmişlerine ve bölümlerine bağlı olarak incelenmiştir. Bu araştırma, Kayseri Erciyes Üniversitesi Yüksekokulunda öğrenim gören 133 katılımcıdan veri toplanmıştır. Nicel veriler öz düzenlemeli dil öğrenim ölçeği için BİT kullanımı yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizini yapmak için betimsel analiz, çıkarımsal istatistikler ve korelasyonal istatistikler kullanılmıştır. Ayrıca, yarı yapılandırılmış beş sorudan oluşan bir görüşme yoluyla nitel veriler toplanmıştır. Hem anketten hem de mülakattan elde edilen veri analizi İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin BİT aracılığıyla orta ve olumlu öz düzenlemeli dil öğrenim algılarına sahip olduğunu göstermiştir. Ek olarak, katılımcıların cinsiyeti ve yaşı ile öz düzenlemeli dil öğrenimi için BİT kullanımı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık yoktu. Öte yandan, katılımcıların hedefe bağlı öz düzenleme için BİT kullanımları ile lise geçmişleri ve bölümleri arasında anlamlı bir fark vardı. Son olarak korelasyonel sonuçlar, tüm alt ölçeklerin her biri arasında pozitif bir ilişkiye sahip olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf-regulationen_US
dc.subjectSelf-regulated language learningen_US
dc.subjectinformation and communication technologiesen_US
dc.titleEfl students' perceptions of self-regulated language learning through information and communication technologies in a university contexten_US
dc.title.alternativeÜniversite bağlamında bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla öz düzenlemeli dil öğrenimine ilişkin efl öğrencilerinin algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster