dc.contributor.author | Eğilmez, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-12-28T06:25:13Z | |
dc.date.available | 2021-12-28T06:25:13Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-09-17 | |
dc.identifier.citation | Eğilmez, Derya.(2021).Yasama sorumsuzluğu. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1647 | |
dc.description.abstract | Meclis üyelerinin yasama faaliyetini her tür baskı ve tehditten ari olarak korkusuzca yerine getirmesini sağlayan yasama bağışıklıkları, yasama sorumsuzluğu ve yasama dokunulmazlığı olmak üzere birbirini tamamlayan iki kurumdan oluşmuştur. Yasama dokunulmazlığı, Meclis üyelerinin keyfi ve asılsız suç isnatlarıyla alıkonularak Meclis çalışmalarından uzaklaştırılmasını önlemeye çalışırken yasama sorumsuzluğu, milletvekillerinin Meclis çalışmalarıyla alakalı düşünce beyanlarını, konuşmalarını ve kullandığı oyları korur. Böylece Mecliste milli iradenin tam olarak tecelli etmesi sağlanır. 1982 Anayasasının 83.maddesinin 1.fıkrasında yer alan yasama sorumsuzluğu, milletin temsilcisi konumunda yer alan milletvekillerinin, yürütmeyi korkusuzca denetlemelerine hizmet eder. Zira hükümetin icraatlarına ilişkin aksaklıkları, ihmal ve ihlalleri soruşturma ve kovuşturma endişesi taşımadan dile getirebilmeleri ancak ifade hürriyetlerine getirilen güçlü bir koruma ile mümkündür. Bu çalışmada yasama sorumsuzluğunun genel özellikleri belirlenerek ülkemizde ve mukayeseli hukukta geçirdiği tarihsel süreç ele alınmış, sonrasında ise kurumun özellikleri ifade hürriyeti bağlamında örnek yargı kararlarıyla birlikte incelenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | It consists of two institutions that complement each other: legislative immunity, legislative irresponsibility and legislative inviolability, which enables members of parliament to carry out their legislative activities without fear of all kinds of pressures and threats.Legislative immunity protects lawmakers' statements of opinion, speeches and votes related to parliamentary work while trying to prevent members of parliament from being detained on arbitrary and unfounded criminal charges. Soway, the national will is fully manifested in the parliament. Legislative irresponsibility in paragraph 1 of Article 83 of the 1982 constitution allows lawmakers who are representatives of the nation to fearlessly oversee the executive. Because it is only possible to express the flaws, omissions and violations related to the government's actions without concern for investigation and prosecution, only with strong protection of freedom of expression. In this study, the general characteristics of legislative irresponsibility were determined and the historical process in our country and comparative law was discussed, and then the characteristics of the institution were examined together with exemplary judicial decisions in the context of freedom of expression. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yasama sorumsuzluğu | en_US |
dc.subject | Yasama dokunulmazlığı | en_US |
dc.subject | İfade hürriyeti | en_US |
dc.title | Yasama sorumsuzluğu | en_US |
dc.title.alternative | Legislative irresponsibility | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |