dc.contributor.author | Kandilci, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2021-12-28T06:24:41Z | |
dc.date.available | 2021-12-28T06:24:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-06-28 | |
dc.identifier.citation | Kandilci, Tuğçe.(2021).Investigating efl learners' language learning strategy use and their language achievement during online education. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1643 | |
dc.description.abstract | The aim of the current mixed-method approach-based study was to investigate what language learning strategies that EFL learners employ at the School of Foreign Languages considering variables like gender and English learning span, and reveal the relationship between EFL learners' LLS use and their EFL achievement during online education in Covid-19 pandemic 2020-2021 term. Both qualitative and quantitative research design were used for the study. 139 EFL learners were chosen as respondents through simple random sampling within 23 classrooms. The results of the study revealed that EFL learners' overall LLS use level was medium. In accordance with results there was a statistically significant difference between two groups, male and female, in favor of female learners, which indicated that gender is a determinative factor in the use of overall LLS. No statistically significant difference was calculated between the two groups, the ones whose English learning span was at least 7 years and the ones whose English learning span was less than 7 years, which indicated that EFL learners' English learning span is not a determinative factor in the use of LLS for this study. It was discovered that there was a positive and statistically significant correlation between EFL learners' overall LLS use and their EFL achievement. When learners' LLS use level increases, their EFL achievement increases as well. | en_US |
dc.description.abstract | Mevcut karma yönteme dayalı çalışmanın amacı Çağ Üniversitesi Yabancı Dil Okulu'nda çevrimiçi eğitim gören öğrencilerin cinsiyet ve İngilizce öğrenme yılı gibi değişkenleri göz önünde bulundurarak dil öğrenme stratejileri kullanım düzeyleri ve dildeki başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmaktı. Çalışma için nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. 23 sınıf içerisinden rastgele 139 öğrenci katılımcı olarak seçildi. Çalışma sonuçları öğrencilerin dil öğrenim stratejilerini orta seviyede kullandığını ortaya çıkardı. Erkek ve kadın öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri arasında kadın öğrencilerin lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Dil öğrenme süresi en az yedi yıl olan öğrenciler ile dil öğrenme süresi yedi yıldan az olan öğrenciler arasında dil stratejilerini kullanma düzeyleri bakımından anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Buna göre, cinsiyet öğrencilerin dil stratejilerini kullanma düzeylerini etkiyen bir faktör olurken, İngilizce öğrenme süresi öğrencilerin dil stratejilerini kullanma düzeylerini etkileyen bir faktör değildir. Öğrencilerin dil öğrenme stratejileri kullanım düzeyleri ile dildeki başarıları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki bulunmuştur ve bu öğrencilerin dil kullanım düzeyleri arttığında dildeki başarılarının da arttığını ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | EFL achievement | en_US |
dc.subject | Language learning strategies | en_US |
dc.subject | Language learning strategies use | en_US |
dc.subject | Language learning | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.subject | English learning span | en_US |
dc.title | Investigating efl learners' language learning strategy use and their language achievement during online education | en_US |
dc.title.alternative | Çevrimiçi eğitim döneminde öğrencilerin dil öğrenme stratejileri kullanımının ve yabancı dil başarılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |