Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTohma, Sümeyye Safa
dc.date.accessioned2021-12-28T06:23:19Z
dc.date.available2021-12-28T06:23:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-29
dc.identifier.citationTohma, Sümeyye Safa.(2021).Exploring the awareness of university EFL lecturers on attention deficit hyperactivity disorder.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1633
dc.description.abstractAttention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a disorder whose effects can be observed from a very young age. Even people ranging in age from 1 to 4 can experience its symptoms. This may lead to the misperception that the disorder concerns only the individuals at a tender age. But in fact, ADHD is a life-long situation that changes and develops as the personages. In adults, hyperactivity may decrease, but symptoms such as impulsivity, restlessness, and difficulty concentrating may persist. For this reason, it is important that university EFL teachers have sufficient knowledge about ADHD in order to educate these students more efficiently. This study aims to investigate the awareness of EFL teachers on ADHD. 160 EFL teachers working at 3 private universities and 4 state universities in different regions of Turkey participated in the survey. The survey also reveals the effect of demographic characteristics on their level of knowledge about ADHD. In order to get in-debth information, semi-structured interviews were conducted with 8 English teachers selected among the participants. According to the Attention Deficit Hyperactivity Disorder Scale, teachers' average awareness level is moderate. Demographic variables such as gender, educational background, expert support, in-service training, books, pamphlets, handouts, teaching experience, and having students diagnosed with ADHD were found to be ineffective on EFL teachers' level of knowledge about this disorder. It has been determined that the ADHD training course, the number of students with ADHD, articles, TV programs and the internet are effective on teachers' ADHD knowledge. The results revealed that teachers need training to increase their theoretical and practical acquisitions in this field.en_US
dc.description.abstractDikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB), etkileri çok küçük yaşlardan itibaren gözlenebilen bir rahatsızlıktır. 1-4 yaşlarındaki kişilerde bile semptomlarıyla karşılaşılabilir. Bu durum, bozukluğun, daha genç yaşlardaki bireyleri ilgilendirdiği gibi bir fikir yaratabilir. Fakat aslında DEHB, şahsiyet olarak değişen ve gelişen, ömür boyu sürecek bir durumdur. Yetişkinlerde hiperaktivite azalabilir, ancak dürtüsellik, huzursuzluk ve dikkati toplamada zorluk gibi belirtiler devam edebilir. Bu nedenle, üniversite EFL öğretmenlerinin bu öğrencilere daha verimli şekilde eğitim verebilmeleri için, DEHB konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları önemlidir. Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan 3 özel üniversitede ve 4 devlet üniversitesinde görev yapan 160 EFL öğretmeni ankete katılmıştır. Anket, öğretmenlerin demografik özelliklerini, DEHB hakkındaki bilgi düzeylerini ve demografik özellikleri ile bilgi birikimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktadır. Çalışmanın güvenilirliğini artırmak için, katılımcılar arasından seçilen 8 İngilizce öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Ölçeği'ne göre, öğretmenlerin elde ettikleri ortalama puan X üzerinden Y'dir. Demografik değişkenlerin birçoğunun, EFL öğretmenlerinin bu bozukluk konusundaki bilgi düzeyleri üzerinde etkisiz olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin DEHB bilgisi üzerinde etkili olan demografik özellikler ise DEHB eğitim kursu, DEHB olan öğrenci sayısı, makaleler, TV programları ve internettir. Sonuçlar, öğretmenlerin bu alandaki teorik ve pratik edinimlerini artırmak için eğitime ihtiyaçları olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bulgulara odaklanıldığında, hizmet içi eğitim ve rehberlik birimi gibi kaynakların, öğretmenlerin DEHBye dair bilgi düzeyleri için faydalı olabilecek faktörleri tekrar ele alması gerektiğine değinilebilir. DEHB hakkında gerekli bilgi, üniversite EFL öğretmenlerine bu kaynaklar tarafından sağlanabileceği için, konuya dair inceleme yapılması önem arz etmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttention deficit hyperactivity disorder (ADHD)en_US
dc.subjectUniversity EFL teachersen_US
dc.subjectKnowledge of ADHDen_US
dc.subjectAdults with ADHDen_US
dc.titleExploring the awareness of university EFL lecturers on attention deficit hyperactivity disorderen_US
dc.title.alternativeÜniversite EFL öğretmenlerinin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu hakkındaki farkındalıklarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster