Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzel, Sezai
dc.date.accessioned2021-12-27T12:42:17Z
dc.date.available2021-12-27T12:42:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-07-05
dc.identifier.citationÖzel, Sezai.(2021).Turkish EFL lecturers' opinions on global issues in language teaching at tertiary level.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1628
dc.description.abstractGlobal issues are related to the daily lives of individuals and they should be emphasized by a global attention. However, education seems to play a major role in reaching future masses. For this reason, language teachers are seen among the most fortunate ones to incorporate any topic in classroom teaching. Therefore, this research has the ultimate purpose of finding out English as a foreign language (EFL) lecturers' views about integration global issues in teaching English. To achieve this aim, this study employs 414 EFL lecturers working at 12 universities located in different regions of Turkey in order to bring soundness to the Turkish context. In order to learn participants' views in a systematic way, this study adopts a sequential explanatory mixed methods research design. The sequence was accomplished by using a questionnaire, which aimed to reveal EFL lecturers' views about to what extent they opted for integrating global issues in language teaching, and a structured interview form, which dug in 29 participants' deeper insights and further comments on the questionnaire data results. The results of the study indicate that Turkish EFL lecturers mostly favour the match of global issues and language teaching regardless of any statistically significant difference observed among gender, age, overall years of teaching experience but only previous experience on using global issues as the content for language teaching. As a specific note to the classifications of global issues, they prioritized Environmental Issues more than other issues in the quantitative results and favoured such priority due to their familiarity with the topic in the qualitative results. On the other hand, the statistical analysis showed that Language Imperialism was seen the least important global issue. However, the qualitative content analysis showed that participants disfavoured the place of Language Imperialism in the statistical results by relating it to culture, lingua franca and awareness. Blending the merits of both quantitative and qualitative research methods, this study ends with several implications and suggestions for language teachers, curriculum developers and textbook authors. Keywords: Global Issues, English as a Foreign Language, Environmental Issues, Language Imperialism.en_US
dc.description.abstractKüresel sorunlar, bireylerin günlük yaşamlarıyla ilgilidir ve küresel bir dikkatle üzerinde durulmalıdır. Ancak, eğitimin gelecekteki kitlelere ulaşmada önemli bir rol oynadığı görülmektedir. Bu nedenle, dil öğretmenleri herhangi bir konuyu sınıf öğretimine dahil etme konusunda en şanslı kişiler arasında görülmektedir. Dolayısıyla, bu araştırmanın nihai amacı yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğretim görevlilerinin İngilizce öğretimine küresel sorunların entegrasyonuna ilişkin görüşlerini öğrenmektir. Bu amaca ulaşmak için, bu çalışmada Türkiye bağlamında görüş temsil edebilmek için Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan 12 üniversitede çalışan 414 İngilizce öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Katılımcıların görüşlerini sistematik bir şekilde öğrenmek için bu çalışmada sıralı açıklayıcı karma yöntem araştırma deseni kullanılmıştır. Sıralama, İngilizce öğretim görevlilerinin küresel sorunları dil öğretimine ne ölçüde entegre etmeyi tercih ettiklerine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan bir nicel anket ve 29 katılımcının daha derin görüş ve anket veri sonuçlarına dair daha fazla yorumlarını ortaya çıkarmayı hedefleyen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçları, Türk İngilizce öğretim görevlilerinin cinsiyet, yaş, toplam öğretmenlik deneyimi arasında istatistiksel olarak anlamlı herhangi bir fark gözlenmeksizin ancak yalnızca küresel konuları dilin içeriği olarak kullanma konusundaki önceki deneyimlerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark tespit etmiş, yine de çoğunlukla küresel meselelerin eşleşmesini ve dil öğretimini tercih ettiklerini ortaya koymuştur. Küresel sorunların sınıflandırılmasına özel bir vurgu olarak, katılımcılar nicel sonuçlarda Çevre Sorunlarına diğer konulara göre daha fazla öncelik vermişlerdir ve nitel sonuçlarda konuya aşinalıklarından dolayı bu önceliği tercih etmişlerdir. Öte yandan, istatistiksel analiz sonuçları Dil Emperyalizminin en az önemli küresel sorun olarak görüldüğünü göstermiştir. Ancak nitel içerik analizi, katılımcıların Dil Emperyalizminin istatistiki sonuçlardaki yerini kültür, ortak dil ve farkındalık ile ilişkilendirerek bu sonucu desteklemediklerini göstermiştir. Hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini harmanlayan bu çalışma, dil öğretmenleri, müfredat geliştiriciler ve ders kitabı yazarları için çeşitli çıkarımlar ve öneriler ile sona ermektedir. Anahtar Kelimeler: Çevre Sorunları, Dil Emperyalizmi, Küresel Sorunlar, Yabancı Dil Olarak İngilizce.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGlobal issuesen_US
dc.subjectEnglish as a foreign languageen_US
dc.subjectEnvironmental issuesen_US
dc.subjectlanguage imperialismen_US
dc.titleTurkish EFL lecturers' opinions on global issues in language teaching at tertiary levelen_US
dc.title.alternativeYükseköğretim düzeyinde İngilizce eğitim veren Türk öğretim görevlilerinin küresel meseleler hakkındaki görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster