dc.contributor.author | Sarıel, Onur | |
dc.date.accessioned | 2021-10-27T06:38:47Z | |
dc.date.available | 2021-10-27T06:38:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-06-18 | |
dc.identifier.citation | Sarıel, Onur.(2021).Exploring students' assessment preferences at a university context. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1613 | |
dc.description.abstract | Dil eğitiminin önemi her geçen gün artmaktadır. Dil testi ve değerlendirmesi, dil eğitiminin en önemli unsurlarından birini oluşturmaktadır. Bu gerçeklerden hareketle çalışmanın amacı, Mersin ilinde bir üniversitenin meslek yüksekokulundaki seçmeli İngilizce hazırlık programında üniversite öğrencilerinin değerlendirme tercihlerini ve bunun altında yatan nedenleri ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Değerlendirme Tercihleri Envanteri'nin (API) Büyüköztürk ve Gülbahar (2008) tarafından uyarlanmış versiyonu isteğe bağlı İngilizce hazırlık programında okuyan 14 öğrenciye uygulanmıştır. Envanterden elde edilen veriler, SPSS ile analiz edilmiştir. Ardından nitel yöntem olarak öğrencilere açık uçlu görüşme soruları sorulmuştur ve öğrencilerin tercihlerinin altında yatan nedenler ortaya çıkarılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin üst düzey bilişsel sorulardan oluşan karmaşık maddelere göre daha kolay ve daha az zorlayıcı olması nedeniyle basit maddelerden oluşan testleri tercih ettiklerini göstermiştir. Ayrıca öğrenme ve değerlendirme süreçlerinin bir parçası olmak için öğretim elemanları ile birlikte değerlendirme sürecine dahil olmayı tercih etmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | The importance of language education is increasing day by day. Language testing and assessment constitutes one of the most important elements of language education. Considering these facts, the aim of the study is to uncover the university students' assessment preferences and the underlying reasons in an optional English preparatory program in a vocational school of a university in Mersin, Turkey. Both quantitative and qualitative research methods were utilized in this study. The adapted version of Assessment Preferences Inventory (API) by Büyüköztürk and Gülbahar (2008) was conducted to 14 students studying in the optional English preparatory program. The data obtained from the inventory was analyzed through SPSS. Then, open-ended interview questions were asked to the students, as the qualitative method, so as to find out the underlying reasons of the students' preferences. The results presented that the students mainly preferred tests with simple items due to being easier and less demanding than the ones with complex items composed of high-order cognitive questions. In addition, they preferred to be involved in the assessment process with their instructors in order to be a part of the learning and assessment processes. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Assessment | en_US |
dc.subject | Tests | en_US |
dc.subject | Assessment preferences | en_US |
dc.subject | Exams | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Test | en_US |
dc.subject | Değerlendirme tercihleri | en_US |
dc.subject | Sınavlar | en_US |
dc.title | Exploring students' assessment preferences at a university context | en_US |
dc.title.alternative | Üniversite bağlaminda öğrencilerin değerlendirme tercihlerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |