Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBucak, Sultan
dc.date.accessioned2021-10-20T14:17:10Z
dc.date.available2021-10-20T14:17:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-11
dc.identifier.citationBucak, Sultan.(2021).Examining the relationship between EFL learners' autonomy and motivation in distance education.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1611
dc.description.abstractMart 2020'den bu yana tüm ülkeyi etkisi altına alan korona virüsü nedeniyle tüm ilkokul, ortaokul ve liselerde uzaktan eğitime başlandı. Ülkemizdeki bu süreç göz önünde bulundurularak bu çalışma, uzaktan eğitimde İngilizce dersinde öğrenci özerkliği ile motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca cinsiyetin öğrenci özerkliğini ve motivasyonunu ne ölçüde etkilediği de bu çalışmada belirlenmiştir. Araştırma, Adıyaman ili Altınşehir Anadolu Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Veriler Adıyaman ilinde bulunan bu lisenin 9. ve 10. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 127'si kız, 63'ü erkektir. Nicel bir çalışma olarak gerçekleştirilen çalışmada veriler yaş, cinsiyet ve uzaktan eğitim deneyimine göre açıklanabilecek demografik ve genel değişkenleri içeren bir anket ile öğrenen özerkliği ve motivasyonu ile ilgili 32 madde ile toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel, T testi ve korelasyon analizi kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde özerklik ve motivasyon düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca cinsiyetin uzaktan eğitimde motivasyon ve özerklik üzerinde kız çocukları lehine bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, korelasyon analizi sonuçları öğrencilerin özerkliği ile motivasyonu arasında pozitif, anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu bulgu, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde ne kadar özerklerse, o kadar motive oldukları ve tam tersi şeklinde yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractDue to the coronavirus, which has been affecting the whole country since March 2020, distance education has been initiated in all primary, secondary and high schools. Considering this process in our country, this study aimed to examine the relationship between student autonomy and motivation in English lesson in distance education. In addition, the study determined to what extent gender affected student autonomy and motivation. The study was carried out in Altınşehir Anatolian High School in Adıyaman, Turkey. The data were collected from 9th and 10th-grade students in this High School in Adıyaman. 127 of the students who participated in the study were female and 63 were male. In the study, which was carried out as a quantitative study, the data were collected through a questionnaire which included demographic and general variables that can be accounted for by age, gender, and distance education experience, and 32 items related to learner motivation and autonomy. The data obtained from the questionnaire were analysed using descriptive, Independent Sample T-test, and correlation analysis. The results of the study revealed that the learners' levels of autonomy and motivation in English lessons in distance education were above average level. In addition, it was found that gender had an effect in favour of girls on motivation and autonomy in distance education. Lastly, the results of the correlation analysis showed that there was a positive, significant, and moderate relationship between students' autonomy and motivation. This finding was interpreted as the more autonomous the students were in English lessons in distance education, the more motivated they were, and vice versa.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectEnglish languageen_US
dc.subjectLearner autonomy and motivationen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectİngiliz dilen_US
dc.subjectÖğrenci özerkliği ve motivasyonen_US
dc.titleExamining the relationship between EFL learners' autonomy and motivation in distance educationen_US
dc.title.alternativeUzaktan eğitimde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin özerklikleri ve motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster