dc.contributor.author | Bucak, Sultan | |
dc.date.accessioned | 2021-10-20T14:17:10Z | |
dc.date.available | 2021-10-20T14:17:10Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-06-11 | |
dc.identifier.citation | Bucak, Sultan.(2021).Examining the relationship between EFL learners' autonomy and motivation in distance education. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1611 | |
dc.description.abstract | Mart 2020'den bu yana tüm ülkeyi etkisi altına alan korona virüsü nedeniyle tüm ilkokul, ortaokul ve liselerde uzaktan eğitime başlandı. Ülkemizdeki bu süreç göz önünde bulundurularak bu çalışma, uzaktan eğitimde İngilizce dersinde öğrenci özerkliği ile motivasyon arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Ayrıca cinsiyetin öğrenci özerkliğini ve motivasyonunu ne ölçüde etkilediği de bu çalışmada belirlenmiştir. Araştırma, Adıyaman ili Altınşehir Anadolu Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Veriler Adıyaman ilinde bulunan bu lisenin 9. ve 10. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 127'si kız, 63'ü erkektir. Nicel bir çalışma olarak gerçekleştirilen çalışmada veriler yaş, cinsiyet ve uzaktan eğitim deneyimine göre açıklanabilecek demografik ve genel değişkenleri içeren bir anket ile öğrenen özerkliği ve motivasyonu ile ilgili 32 madde ile toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler betimsel, T testi ve korelasyon analizi kullanılarak analiz edildi. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde özerklik ve motivasyon düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca cinsiyetin uzaktan eğitimde motivasyon ve özerklik üzerinde kız çocukları lehine bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Son olarak, korelasyon analizi sonuçları öğrencilerin özerkliği ile motivasyonu arasında pozitif, anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu bulgu, öğrencilerin uzaktan eğitimde İngilizce derslerinde ne kadar özerklerse, o kadar motive oldukları ve tam tersi şeklinde yorumlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Due to the coronavirus, which has been affecting the whole country since March 2020, distance education has been initiated in all primary, secondary and high schools. Considering this process in our country, this study aimed to examine the relationship between student autonomy and motivation in English lesson in distance education. In addition, the study determined to what extent gender affected student autonomy and motivation. The study was carried out in Altınşehir Anatolian High School in Adıyaman, Turkey. The data were collected from 9th and 10th-grade students in this High School in Adıyaman. 127 of the students who participated in the study were female and 63 were male. In the study, which was carried out as a quantitative study, the data were collected through a questionnaire which included demographic and general variables that can be accounted for by age, gender, and distance education experience, and 32 items related to learner motivation and autonomy. The data obtained from the questionnaire were analysed using descriptive, Independent Sample T-test, and correlation analysis. The results of the study revealed that the learners' levels of autonomy and motivation in English lessons in distance education were above average level. In addition, it was found that gender had an effect in favour of girls on motivation and autonomy in distance education. Lastly, the results of the correlation analysis showed that there was a positive, significant, and moderate relationship between students' autonomy and motivation. This finding was interpreted as the more autonomous the students were in English lessons in distance education, the more motivated they were, and vice versa. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Distance education | en_US |
dc.subject | English language | en_US |
dc.subject | Learner autonomy and motivation | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | İngiliz dil | en_US |
dc.subject | Öğrenci özerkliği ve motivasyon | en_US |
dc.title | Examining the relationship between EFL learners' autonomy and motivation in distance education | en_US |
dc.title.alternative | Uzaktan eğitimde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin özerklikleri ve motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |