Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekar, Halil
dc.date.accessioned2021-10-06T13:13:50Z
dc.date.available2021-10-06T13:13:50Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-12-22
dc.identifier.citationBekar, Halil.(2020).The use of adjectives in between male students and female students: A corpus-based analysis.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1607
dc.description.abstractThis research is a corpus study conducted to analyze and evaluate the adjective usage of 8th grade students according to gender. It is aimed to determine the frequency of adjectives and adjectives that are most frequently used by gender in the essays and exams written by the male students and the female students in the 8th grade at Mehmet Bayır Imam Hatip Secondary School, which is a public school in Karatay, Konya. The research enables to understand the importance of adjectives and to understand whether there is any difference in the use of adjectives in between genders. Key Word in Context (KWIC) was used to analyze the frequency of adjective use in the texts written by the students. Log-Likelihood (LL) was used to determine whether there was a significant difference in terms of adjective usage of the male students and the female students, and overuse, underuse values. As a result, it was determined that the frequencies of the adjectives and adjectives used by the male students and the female students in essays and exams were relatively different. In addition, it was indicated that the most used adjectives were "bad, best, good".en_US
dc.description.abstractBu araştırma 8. sınıf öğrencilerinin sıfat kullanımlarının cinsiyete göre incelenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla yapılan bir derlem bilim çalışmasıdır. Konya, Karatay'da, devlet okulu olan Mehmet Bayır İmam Hatip Ortaokulunda 8. sınıfta okuyan erkek öğrenciler ve kız öğrencilerin yazdıkları kompozisyon ve sınavlarda cinsiyetlere göre en sık kullandıkları sıfatlar ve sıfatların sıklıklarının belirlenmesi amaçlandı. Araştırma, sıfatların önemini anlamamızı ve sıfatların cinsiyetler arası kullanımında herhangi bir fark olup olmadığını anlamayı sağladı. Öğrenciler tarafından yazılan metinlerde sıfat kullanım sıklığını incelemek için Bağlam İçinde Anahtar Kelime (KWIC) kullanılmıştır. Erkek öğrenciler ile kız öğrencilerin sıfat kullanımı, aşırı, yetersiz kullanım değerleri açısından anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için ise Log-Likelihood (LL) kullanılmıştır. Sonuç olarak, erkek öğrenciler ile kız öğrencilerin kompozisyon ve sınavlarda kullandıkları sıfat ve sıfatların sıklıklarının farklı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca en çok kullanılan sıfatların "kötü, en iyi, iyi" olduğu belirtilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCorpus studyen_US
dc.subjectAdjectiveen_US
dc.subjectMale studentsen_US
dc.subjectFemale studentsen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectDerlem çalışmasıen_US
dc.subjectSıfaten_US
dc.subjectErkek öğrencileren_US
dc.subjectKız öğrencileren_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.titleThe use of adjectives in between male students and female students: A corpus-based analysisen_US
dc.title.alternativeErkek ve kız öğrencilerin sıfatları kullanımı: Bir derlembilim çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster