Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraağaç, Görkem
dc.date.accessioned2021-08-10T12:46:41Z
dc.date.available2021-08-10T12:46:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-09-22
dc.identifier.citationKaraağaç, Görkem.(2020).Attributions of university preparatory class students on their success and failure in the process of learning English.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1597
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte birden fazla dil öğrenme de önem kazanmıştır. Bunun sonucunda araştırmacılar dil öğrenme becerilerinin geliştirilmesi konusu üzerinde durmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğrenirken öğrencilerin dört dil becerilerini (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirmedeki başarı ve başarısızlık nedensel yüklemelerini bulmaktır. Bu amaçla, karma yöntem araştırma tasarımı kullanılmış; iki farklı üniversitede, Pamukkale Üniversitesi ve Harran Üniversitesi, İngilizce hazırlık programında öğrenim gören öğrencilerden görüşleri alınmıştır. Veriler, hem anket yoluyla ve hem de yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin başarı durumlarına bakıldığında, en yüksek başarı oranı dinleme becerilerinde, en düşük başarı oranı ise konuşma becerilerinde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görüşlerine göre İngilizce öğrenme becerilerine etki eden etmenler; çıkarım yapabilme becerisi, eğitim metinleri ve videolarının öğrenciye uygunluğu, öğretmen geri bildirimi, teşviki ve tutumu, pratik yapma, motivasyon ve özgüvendir. Belirtilen etmenler genel olarak içsel ve değiştirilebilirdir. Genel olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma öğrenim alanlarının birbiriyle ilişkili olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractWith globalization, learning more than one language has gained importance, as a result of researchers' focusing on language learning skills of the learners. The aim of this study is to find out the success and failure attributions of students in four skills (listening, speaking, reading and writing) while learning English. For this purpose, mixed method research design was used; opinions of students studying in English preparatory programs at two different universities, Pamukkale University and Harran University, were gathered. The data were collected both through a questionnaire and face-to-face semi-structured interviews. The data obtained from the questionnaires were analyzed with SPSS and the data from the interview were analyzed through content analysis. As a result of the research; considering the success levels of the students, it was seen that the highest success rate was in listening skill and the lowest success rate was in speaking skill. According to the students' opinions, the factors affecting their English learning skills are; ability to make inferences, suitability of educational texts and videos for students, teacher feedback, encouragement and attitude, practice, motivation and self-confidence. These factors are generally internal and controllable. In general, it has been observed that the learning areas of reading, writing, listening and speaking are interrelated.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttributionen_US
dc.subjectEnglish learning skillen_US
dc.subjectReading skillen_US
dc.subjectWriting skillen_US
dc.subjectListening skilen_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectPreparatory class studentsen_US
dc.subjectNedensel yüklemeleren_US
dc.subjectİngilizce öğrenme becerisien_US
dc.subjectokuma becerisien_US
dc.subjectYazma becerisien_US
dc.titleAttributions of university preparatory class students on their success and failure in the process of learning Englishen_US
dc.title.alternativeÜniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenme sürecindeki başarıları ve başarısızlıkları ile ilgili nedensel yüklemelerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster