The differences in the perceptions of online language instruction: Turkish and American undergraduate students
Citation
Öztürk, Altan.(2021).The differences in the perceptions of online language instruction: Turkish and American undergraduate students.Abstract
2020 Mart ayı Covid 19 yüzünden asla normal bir bahar ayı gibi hatırlanmayacaktır. İnsan hareketleri hayatta kalmanın birinci öncelik olmasından dolayı kısıtlanmak zorunda kaldığı bir dönemin başlangıcıdır bu dönem. Tüm dünyada hükümetler tarafından bir çok önlem alınmasında ragmen, maalesef virüsün yayılımının durması sağlanamamıştır. Bu yüzden, eğitim sistemi hızlı ve bir çok durumda hazırlıksız olarak virüsün yayılımını yavaşlatmak için yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime dönüşmek zorunda kalmıştır. Bu çalışma bu ani değişimi Amerikalı ve Türk öğrenciler üzerinden çevrimiçi dil eğitimi çerçevesinde dikkate alarak incelemektedir. Bu çalışma çevrimiçi dil eğitiminde iki farklı kültürün ve yeteneklerin pandemi dönemindeki dil eğitiminde öğrenciler üzerinde nasıl bir algı değişimi ve bu değişimin sürece katkısını incelemektedir. Çalışma şunu göstermiştir ki Türkiye'de sürece katılanlar sürecin uygulayıcılarının deneyimsizliği ve hazırlıksızlığından negatif yönde, Amerika'dan katılanlar ise çevrimiçi dil eğitiminin sınıf mevcudu az olursa avantajlı olmasından olumlu bir tutum gösterdiği belirlenmiştir. Ancak sonuç olarak iki grupta dil eğitiminin yüz yüze ve daha az teknoloji kullanılarak sınıflarda interaktif olarak yapılmasından yana tutum almışlardır. 2020 of March will never be remembered as a normal spring month as it used to be but with the start of the Covid 19 pandemic. Every human being's contact had to be restricted because our life was at stake. Although many precautions have been taken by governments all over the world, unfortunately, the rapid spread of the virus could not be stopped. Thus, the education system had to make a fast and unprepared, for most of the cases, the transition from face-to-face to online instruction to slow down the spread. This study focuses on the ambiguous effect on students` perception towards complete online language instruction during the pandemic in 2020-2021with participation of American and Turkish students. The research was conducted, as it is the requirement of the pandemic, with online surveys and interviews. The data gathered from the study were analyzed using SPSS software to see any positive or negative relations among variables by looking at the means, frequencies, and consecutive data like interview notes and so on.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarının sürdürebilirlik ile ilgili online iletişimi: Web sitelerinin içerik analizi
Yıldız, Ebru (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı kar amacı gütmeyen yardım kuruluşlarının kurumsal web siteleri aracılığıyla iletişim kurmak adına sürdürülebilirlik ile ilgili ne derece ve nasıl bilgi paylaşımında bulunduklarını tespit etmektir. Bu ... -
Geleneksel ve web online mağazalardan ürün satın alımlarında tüketici tutumları
Genç, Merve (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Teknolojik alandaki ilerlemeler gün be gün insan hayatındaki ihtiyaç ve isteklerin farklılaşmasına neden olmaktadır. Bir birey olarak tüketici artık istediği ürüne çok zahmet çekmeden ulaşabilmektedir. Online mağazalar ... -
Blending with purpose: Teachinh writing courses with online and traditional classroom instruction
Ağgün, Nazlı (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı ,harmanlanmış öğretimin, geneksel yüz yüze öğretime kıyasla yazma sınavının sonuçlarında bir fark yaratıp yaratmadığını bulmak ve öğrencilerin teknolojinin yazma derslerinde kullanılmasıyla ilgili ...