Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 377, listelenen: 41-60
-
AN INVESTIGATION INTO THE MOTIVATIONAL FACTORS AFFECTING TURKISH EFL TEACHERS
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, JANUARY 20)There has been a limited number of studies about the motivation of EFL teachers in Turkey. This study aimed to determine the intrinsic and extrinsic factors that motivate Turkish EFL teachers in primary, secondary and ... -
EXPLORING LANGUAGE TEACHERS’ BELIEFS ABOUT INTER- CULTURAL COMPETENCE AND THEIR CULTURAL PRACTICES
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, JUNE 2022)Intercultural competence is one of the most important components of language learning today. Many scholars have recognized that the main purpose of second language teaching is to enable learners to communicate with people ... -
THE USE OF SELF-REGULATED L2 LEARNING STRATEGIES BY FRESHMEN STUDENTS IN THE TURKISH UNIVERSITY CONTEXT
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, JULY 2022)Learning and teaching methods in a foreign language have changed for decades. Thus, the role of learners has become more active in the L2 learning process. In addition, self-concepts have come into prominence with regard ... -
INVESTIGATING THE RELATIONSHIP BETWEEN TURKISH EFL TEACHERS SUBJECTIVE WELL-BEING AND THEIR OCCUPATIONAL RESILIENCE IN UNIVERSITY CONTEXTS
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, JUNE 2022)Bu çalışma Türk EFL öğretmenlerinin eğitimsel alanda karşılaştıkları zorluklara karşı öznel iyi olma hallerini ve mesleki iradelerini gibi konulara odaklanarak öğretmenlerin yaşadıkları sorunları konulara odaklanarak ... -
ONLINE LEARNING SELF-EFFICACY PERCEPTIONS OF EFL LEARNERS AT A UNIVERSITY CONTEXT
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, 2022)Bu çalışma, çevrimiçi eğitim sırasında üniversite öğrencilerinin OLSE yetkinliklerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Zimmerman ve Kullikowich'in (2016) "Çevrimiçi Öğrenme Öz Yeterlik Ölçeği" katılımcıların çevrimiçi ... -
AN EXPERIMENTAL CASE STUDY ON THE DEVELOPMENT OF A LANGUAGE LEARNER’S AGENTIC IDENTITY
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, June 2022)Öğrenen eylemliliği son otuz yılda dil eğitimi alanında temel ilgi odaklarından biri haline gelmiştir. Öğrenen merkezli eğitimin ağırlıklı olduğu bir dönemde anahtar kavramlardan birine dönüşmüştür. Öğrencilerin öğrenme ... -
EFL TEACHERS’ VIEWS ON THE USE OF L1 IN ELT CLASSROOMS
(ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, June 2022)Bu çalışma, İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda ana dilin (Türkçe) kullanımına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı planlamıştır. İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin araştırılmasının ... -
An interdisciplinary corpus-based gender analysis in the use of indefinite adjectives
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, ana dili İngilizce olan ve olmayan tez yazarlarının kullandıkları belgisiz sıfatların ELT ve Psikoloji bölümleri arasında cinsiyete göre kullanımını karşılaştırmak amacıyla uygulanmıştır. Çalışma ayrıca 2016-2020 ... -
Investigating students' perceptions of learner autonomy in distance education at a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)This study was conducted to explore university students’ perceptions of learner autonomy in distance education. The study also investigates the effects of students’ demographic features on their perceptions and the ... -
EFL teachers' perception of web 2.0 technologies on teaching and learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Son yıllarda, bilgi ve iletişim teknolojisinin (BİT) kullanımında hızlı gelişmeler meydana gelmiştir. Yapılan araştırmalar, teknolojiyi sınıf içinde ve dışında kullanmanın avantajlarını ortaya koymaktadır. BİT uygulaması ... -
The relationship between EFL learners' learning styles and their level of engagement in online education
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, Kolb'un Öğrenme Stili Envanteri'ne dayalı olarak Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin bireysel öğrenme stillerini belirlemek ve öğrencilerin öğrenme stilleri ile çevrimiçi kurslara katılımları ... -
Immunity from EFL lecturers' perspectives: Challenges and opportunities for professional development
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, İngilizce dil öğretmenlerinin öğretmenlik bağışıklığına ilişkin bakış açısını incelemek ve kariyerlerinde karşılaşabilecekleri zorluklar ve fırsatlara mesleki gelişim açısından ışık tutmaktır. Bu ... -
EFL instructors' perceptions and practices towards intercultural communicative competence in a university context
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)This study investigated Turkish EFL instructors' perceptions and practices of intercultural communicative competence in English language classes. Their cross-cultural experiences and perceptions of intercultural communicative ... -
Effects of self-compassion exercises on flow state, enjoyment/anxiety and self-compassion during language learning
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Gömülü karma yöntemle yürütülen bu çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi B1 düzeyi hazırlık sınıflarında, öz-şefkat egzersizlerinin dil öğrenimi sırasında akış durumu, keyif/kaygı ve öz-şefkat üzerindeki etkilerini ... -
The usage of definite and indefinite articles in the PhD dissertations by the male and female writers: A corpus based study
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)In this research, it was aimed to determine the usage of definite and indefinite articles in the doctoral dissertations (PhD) of the male writers (MWs) of the English Language and the female writers (FWs) of English. This ... -
The relationship between university students' willingness to communicate in L2 and affective attitudes towards English lessons
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)This research was carried out to provide a deeper insight into the relationship between EFL learners' willingness to communicate (WTC) in English and affective attitudes towards English lessons, and into the effect of other ... -
Students' attitudes towards L1 use in EFL classrooms
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Mastering a foreign language, especially English, the lingua franca of the global world, is becoming more and more important day by day. In this regard, the realm of foreign language education has witnessed many debates ... -
Exploring EFL teachers‟ beliefs and practices regarding pronunciation teaching at state schools in Hatay
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Pronunciation is a very important language skill for communication. Pronunciation is about how the language is spoken and how the sounds get together to form vocabulary. Clear pronunciation enables us to speak more confidently ... -
The effect of Flipped Classroom Model on students' learning English
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Günümüzde teknoloji hayatın her alanında insanları kuşatmaktadır. Her şey teknolojinin yardımıyla yapılmaktadır. Yeni bilgiler de öğretmen rehberliğinde veya rehberliği olmaksızın internetten elde edilebilmektedir. Yabancı ... -
EFL teachers' self-reported perceptions and practices towards positive classroom environment in online education
(Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çevrimiçi eğitime etki eden temel faktörlerinden biri de pozitif öğrenme ortamıdır. Bu çalışmanın amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin çevrimiçi eğitimde pozitif öğrenme ortamı yaratma konusundaki ...