Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAk Karakuş, Nazlıcan
dc.date.accessioned2021-07-02T09:58:32Z
dc.date.available2021-07-02T09:58:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-26
dc.identifier.citationAk Karakuş, Nazlıcan.(2021).An investigation of out-of-class English learning activities of Turkish 12th graders.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1575
dc.description.abstractBu karma yöntemli araştırmada Adana'daki Fen Bilimleri Temel Lisesi 12. Sınıf öğrencilerinin sıklıkla yaptıkları sınıf dışı İngilizce aktivitelerini ve bu aktivitelerde ne tür multimedya araçlarını kullandıklarını ve bu aktivitelerin ne sıklıkla yapıldıkları incelemiştir. Bunun yanı sıra bu ders dışı aktivitelerinin dört dil becerisi üzerindeki etkileri ve sınıf dışı aktiviteleri kullanırken öğrencilerin ne tür engellerle karşılaştıklarını ve bu engellerin sıklık düzeyleri incelenmiştir. Son olarak ise öğrencilerin ders dışı aktiviteler kullanırken kendilerini motive edip etmedikleri, İngilizce' ye karşı bakış açıları ve ders dışı aktivitelerde İngilizcenin yeri incelenmiştir. Bu çalışmada Adana'da bulunan Fen Bilimleri Temel Lisesi'nin 81 on ikinci sınıf öğrencisi yer almıştır. Veriyi toplamak için nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilere verilen ankette nitel veriler kategorize edilip, tablolar haline getirilmiştir. Bu nitel verilerin bulgularına göre, katılımcıların en çok yaptıkları aktivitelerin oyun oynamak, müzik dinlemek ve arkadaşlarla ve yabancılarla iletişim kurmak olmuştur. Bunun yanı sıra nicel verilere bakıldığında en sık yaptıkları aktiviteler ise film, dizi izlemek, müzik dinlemek ve sosyal medyayı kullanmak olduğu saptanmıştır. Toplanılan verilere göre öğrencilerin daha çok algılayıcı beceriler gerektiren aktiviteleri daha sık yaptıkları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis mixed-method design study examines the out-of-class English activities which are done by the 12th-grade students in Fen Bilimleri Temel Lisesi in Adana. Furthermore, the study aims to reveal what kind of activities they do and the frequency of these activities. Additionally, the effect of these out-of-class activities on the four skills of English, the barriers they face, and the frequency of these barriers are examined. Finally, whether the participants motivate themselves or not while doing these activities, their views towards English and the role of English in out-of-class activities are examined. Eighty-one 12th-grade students studying at Adana Fen Bilimleri Temel Lisesi participated in this study. Quantitate and qualitative research methods were used to gather data. The qualitative data gathered through the survey, given to the participants, was categorized and tabularized. According to the qualitative data, the most frequent activities participants do are playing games, listening to music and communicating with foreigners and friends. Additionally, when looked at the quantitative data the most frequent activities are, watching movies/series, listening to music and using social media. According to the gathered data, participants tend to do activities that require receptive abilities.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAutonomous learneren_US
dc.subjectLearner motivationen_US
dc.subjectOut-of-class activitiesen_US
dc.subjectReceptive skillsen_US
dc.subjectÖzerk öğrenenen_US
dc.subjectÖğrenen motivasyonuen_US
dc.subjectSınıf dışı aktiviteleren_US
dc.titleAn investigation of out-of-class English learning activities of Turkish 12th gradersen_US
dc.title.alternative2. sınıf Türk öğrencilerin sınıf dışı İngilizce öğrenme faaliyetlerinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster