Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzküçük, Ecem
dc.date.accessioned2021-07-02T09:58:10Z
dc.date.available2021-07-02T09:58:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-12
dc.identifier.citationÖzküçük, Ecem.(2021).Students' perceptions of flow in vocabulary activities.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1573
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğretiminde kullanılan dört farklı tür aktivitede öğrencilerin ne ölçüde "akış deneyimi'' yaşadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma Çağ Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nda sekiz farklı sınıfta öğrenim görmekte olan 72 öğrencinin katılımıyla 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı sonbahar döneminde dört haftalık sürede gerçekleştirilmiştir. Çalışmada kullanılan aktiviteler zıt anlamlı kelime eşleştirme, çoktan seçmeli test, kelime-tanım eşleştirme, karıştırılmış kelime aktiviteleridir. Veriler her aktivite sonrasında öğrenciler tarafından doldurulan akış algı anketleri ve öğrencilerin aktivitelerde hangi ölçüde "akış" yaşadığını belirttikleri görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Öğrenci ortalamaları aktivitelerin ne derece motive edici olduğunu araştırmak için kullanılmıştır. Nitel ve nicel analizler "akış" ın kelime aktivitelerinde mevcut olduğunu ve aktiviteler arasında önemli farklılıklar olmadığını göstermektedir. Sonuçlar dört aktivitenin de öğrenciler açısından ''akış'' yarattığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, sonuçlar, aktivitelerle öğrencilerin duygusal motivasyonu arasındaki ilişkiyi, öğrencilerin aktivite üzerindeki kontrolü, aktivitenin ilgi çekici olması, öğrencilerin konuya odaklanması ve aktivite güçlük seviyesinin etkilediğini göstermiştir. Ayrıca analizler, eğer aktivite dört "akış" boyutunu içeriyorsa, öğrencilerin "akış" yaşama olasılığını artırmakta olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to explore the degree to which flow occurs in different types of vocabulary activities and students' perceptions about the existence of flow experience in vocabulary activities. The study was conducted with 72 B1 level EFL preparatory school students in four different vocabulary activities at Çağ University English Language Preparatory School. Designated vocabulary activities were finding words and antonyms, multiple choice, matching words & definitions, and scrambled word activities. Data were obtained via the Flow Perception Questionnaire to measure students' affective responses to activities after each designated activity and interviews with randomly selected five students about their perceptions on their flow experiences and the degree to which students experience flow in the activities. The qualitative and quantitative analyses indicated that flow exists in the language classes under the investigation; and there is no significant difference among each task. Also, the results of the present study revealed that students' perceptions on control, interest, focus and challenge dimensions of each activity had an association with flow. Accordingly, the analysis illustrated that when activities included the four dimensions, the students were more likely to engender flow.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFlow Theoryen_US
dc.subjectFlow experienceen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectVocabulary activitiesen_US
dc.subjectAkış teorisien_US
dc.subjectAkış deneyimien_US
dc.subjectKelime, kelime öğrenimien_US
dc.subjectKelime aktivitelerien_US
dc.titleStudents' perceptions of flow in vocabulary activitiesen_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin kelime aktivitelerindeki akış algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster