0-6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin psikolojik sağlamlık düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki (Adana örneği)
Künye
Ozyedek, Nihal.(2020):0-6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin psikolojik sağlamlık düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki (Adana örneği).Özet
Bu araştırmada 0- 6 yaş grubunda çocuğu olan ebeveynlerin ve demografik değişkenlere göre aradaki farkı belirleyebilmek amacıyla ebeveyn olmayan kişilerin psikolojik sağlamlık düzeyleri ile problem çözme becerileri çeşitlideğişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmaya 2019- 2020 eğitim öğretim yılında çocuğu Adana'nın Yüreğir ilçesinde özel kreşlerde bulunan 113' ü kadın, 67'si erkek toplam 180 ebeveyn ve yine aynı bölgede yaşayan 103'ü kadın, 77' si erkek 180 ebeveyn olmayan yetişkin olmak üzere toplam 360 kişi katılmıştır. Araştırma kapsamında veri toplama araçları olarak; Kişisel Bilgi Formu, Yetişkinler İçin Psikolojik Sağlamlık Ölçeği veProblem Çözme Becerileri Envanteri kullanılmıştır.Elde edilen veriler istatistiksel olarak SPSS 15.0 Paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizinde MannWhitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Korelasyon analizi SpearmanCorrelation Test ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Ebeveynlerde psikolojik sağlamlıkla problem çözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu; ebeveynlerin gelir düzeylerine, yaşlarına ve psikolojik destek alma geçmişlerine göre psikolojik sağlamlık düzeylerinin farklılaştığı, problem çözme becerileri ile ebeveynlerin çalışma durumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenirken ebeveyn olmayan grupta psikolojik sağlamlıkla problem çözme becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı çok zayıf bir ilişki olduğu belirlenmiştir. In this research, various demographic variables in terms of problem solving related to psychological robustness levels of parents with children aged 0- 6 were studied. A total of 180 parents (113 females and 67 males) whose children were in private nurseries in Yüreğir district of Adana and 180 non-parent adults (103 females and 77 males) participated in the study.As research data collection tools; Personal Information Form, Psychological Robustness Scale For Adults, and Problem Solving Skills Inventory were used. The data was statically analyzed with SPSS 15.0 Packet program. İn the analysis of data, the Mann Whitney U and the Kruskall Wallis Test were used. to determine, whether a corelation existed, the Spearman Corelation Test was used. According to the research results; It has been found that there is a significant positive correlation between psychological resilience and problem solving skills in parents. It has been determined that psychological resilience levels differ according to the income levels, ages and history of receiving psychological support, and there is a significant relationship between problem solving skills and working status of the parents and ın the non-parent group, there was a very weak positive correlation between psychological resilience and problem solving skills.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [101]