Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkar, Simay
dc.date.accessioned2020-10-31T15:46:03Z
dc.date.available2020-10-31T15:46:03Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationAkkar, Simay.(2019). THE COPING STRATEGIES APPLIED TOWARDS THE UNDESIRABLE BEHAVIORS OF EFL LEARNERS. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 119 - 133.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1439
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find out the strategies that EFL instructors apply to cope with undesirable behaviors of language learners at the tertiary level. The study was conducted with 20 EFL instructors working in the preparatory school at a university in 2017-2018 academic years. The data was gathered through a survey including 10 open-ended questions. Content analysis technique was used to assess the data. The results of the study reveal that EFL instructors apply 12 coping strategies towards the undesirable behaviors of language learners at tertiary level. The instructors use body language, verbal and facial expressions to warn their students. In addition, keeping silent, asking a question, finding out the reason of the undesirable behavior and the needs of the disruptive students, raising awareness, increasing motivation, talking in person, attracting attention, and ignoring the undesirable behavior are the other coping strategiesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce okutmanlarının, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen yüksek öğrenim seviyesindeki öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla baş etmek için kullandıkları stratejileri tespit etmektir. Çalışma 2017-2018 akademik yılları arasında, bir üniversitenin hazırlık okulunda görev yapan 20 İngilizce öğretim görevlisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, 10 adet açık uçlu sorudan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Verinin değerlendirilmesinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik kullanılan 12 adet stratejiye ulaşılmıştır. Öğretim görevlileri sözlü anlatım ile ya da yüz ifadelerini ve vücut dilini kullanarak öğrencilerini uyarmaktadır. Ayrıca, sessiz kalmak, soru sormak, istenmeyen davranışın nedenini araştırmak, istenmeyen davranış sergileyen öğrencilerin ihtiyaçlarını ortaya çıkarmak, farkındalıklarını arttırmak, teşvik etmek, yüz yüze konuşmak, dikkatlerini çekmek ve davranışı görmemezlikten gelmek istenmeyen davranışlarla baş etmek için kullanılan diğer stratejilerdiren_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUndesirable Behaviorsen_US
dc.subjectCoping Strategiesen_US
dc.subjectTertiary Levelen_US
dc.subjectİstenmeyen Davranışlaren_US
dc.subjectBaşa Çıkma Yöntemien_US
dc.titleThe coping strategies applied towards the undesirable behaviors of efl learnersen_US
dc.title.alternativeİNGİLİZCEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN İSTENMEYEN DAVRANIŞLARINA YÖNELİK KULLANILAN YÖNTEMLERen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster