Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçıntaş, Deniz
dc.contributor.authorÖzeltürkay, Eda Yaşa
dc.contributor.authorBiztatar, Hazal
dc.date.accessioned2020-10-31T15:43:23Z
dc.date.available2020-10-31T15:43:23Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationYalçıntaş, Deniz,Özeltürkay, Eda Yaşa,Biztatar, Hazal. (2019). Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemi. Journal of Yasar University, 14(Special Issue on Business and Organization Research November 2019), 115 - 123.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1420
dc.description.abstractÇalışmada Z kuşağı (1995 yılı ve sonrası doğan) tüketicilerinin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimlerine etki eden faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 318 Z kuşağı tüketicisi ile yüzyüze anket formları aracılığıyla toplanan veriler SPSS 20 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Ölçeklerin geçerlilik (faktör analizi) ve güvenirlik (Cronbach Alfa) analizlerinden sonra çoklu dogrusal regresyon analizleri aracılığıyla hipotez testleri yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucu olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine etki eden dört boyut; “teknolojik beceri ve sosyal medya”, “aile ve akran etkisi”, “elektronik ağızdan ağıza pazarlama deneyimi” ve “elektronik posta iletişimi” olarak adlandırılmıştır. Literatüre dayalı olarak adlandırılan bu dört boyutun olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama üzerindeki etkisini belirlemek için yapılan regresyon analizinin sonucuna göre; tüketicilerin olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişiminlerinde aile bireyleri ve akranların etkisi hariç, diğer üç boyutun etkili olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe study’s aim is to reveal the factors that affect negative electronic word of mouth marketing communications of Z generation consumers (born in 1995 and later). For this purpose, data collected through face to face questionnaires with 318 Z generation consumers were analyzed with SPSS 20 Statistical Package Program. After the validity (factor analysis) and reliability (Cronbach's Alpha) analyzes of the scales, hypothesis tests were performed by means of multiple linear regression analyzes. As a result of factor analysis, four dimensions that negatively affect electronic word of mouth marketing communication; “technological skills and social media”, “family and peer influence”, “electronic word of mouth marketing experience” and “e-mail communication”. According to the results of the regression analysis conducted to determine the effect of these four dimensions, which are based on literature, on negative electronic word of mouth marketing; it was found that three other dimensions were effective in the negative electronic word of mouth marketing communication of consumers except the family members and peers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOlumsuz Deneyimen_US
dc.subjectElektronik Ağızdan Ağıza Pazarlamaen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectZ kuşağıen_US
dc.subjectNegative Experienceen_US
dc.subjectElectronic Word of Mouth Marketinen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.titleOlumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z kuşağı Örneklemien_US
dc.title.alternativeDetermining the Factors That Affect Negative Electronic Word of Mouth Marketing Communication: Sample of Generation Zen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Yasar Universityen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issueSpecial Issue on Business and Organization Research November 2019en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster