Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHatunoğlu, Metehan
dc.date.accessioned2020-10-07T20:49:14Z
dc.date.available2020-10-07T20:49:14Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-02-28
dc.identifier.citationHatunoğlu, Metehan.(2020).Zihinsel engelli çocuğa sahip ebeveynlerin iletişim düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1413
dc.description.abstractEngelli bir çocuğa sahip olmak ebeveynlerin hiçbir zaman beklemediği bir durumdur ve ebeveynler, engelli çocuğun dünyaya gelmesine hazırlıklı değildir. Normal bir çocuğa sahip olmak bile birçok sorumluluk ve maddi yükün oluşmasına sebep olurken engelli bir çocuğa sahip olmak aileler üzerinde ister istemez birtakım olumsuzluklara sebebiyet verecektir. Ebeveynler çocuğunun engelli olduğunu ilk öğrendiklerinde, bir takım duygu ve tepkiler yaşamaktadır. Ebeveynlerin yaşadığı bu tepkiler ise şok, inkâr, acı ve depresyon, çelişki, suçluluk, kızgınlık, utanç, pazarlık, kabul ve uyumdur. Engelli çocuğa sahip ailelerin normal çocuğa sahip ailelere göre daha farklı gereksinimlere ihtiyaçları vardır. Bu gereksinimler ise bilgi ve eğitim, duygusal destek, bakım, toplumsallaşma ve maddi gereksinimler olarak sıralanabilir. Öncelikle ailelerin ihtiyaç duydukları gereksinimler belirlenmeli daha sonra verilecek hizmetler planlanmalıdır. Anne baba çocuk iletişimi aile içi olumlu etkileşim adına önem arz etmektedir. Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişimi çocuğun kişilik gelişimine ciddi etkiler yapabilmektedir. Kabul düzeyi iyi, dinleme becerisi gelişmiş, empati kurabilen anne babaların, çocuklarıyla olan iletişimi daha yapıcı ve olumlu olabilmektedir. Bu sebeple ebeveynlerin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik adım atmaları önem arz etmektedir. İletişimde temel kurallardan birisi karşıdaki kişiyi kabul etmektir. Ebeveynlerin çocuklarını bir birey olarak kabul görmeleri ve çocuğa her durumda saygı duymaları anne baba çocuk iletişimi adına önem arz etmektedir.en_US
dc.description.tableofcontentsHaving a disabled child is a situation that parents never anticipate and they are not prepared for the disabled child's being born. Having a disabled child will inevitably cause some problems, while even having a normal child brings about a lot of responsibilities and economic burden. Parents experience several emotions and reactions once they first learn that their child is disabled. The reactions they experience are shock, denial, pain, depression, conflict, guilt, shame, bargaining, acceptance and adaptation. The families who have disabled children are in need of more different necessities compared to the families who have normal children. These necessities can be information, education, emotional support, care, socialization and financial needs. First of all, the necessities the families are in need of should be determined, and then the services to be provided should be planned. The communication between the parents and the child is important for the positive domestic interaction. The parents' communication with their child can have serious impacts on the personal development of the child. The communication of the parents whose level of acceptance is good, listening ability is improved and who can show empathy can be more constructive and positive. Therefore, taking steps to improve their communication skills is important for the parents. One of the basic rules in the communication is accepting the interlocutor. The parents' acceptance of their child as an individual and showing respect to him or her in all circumstances is important for the communication between the child and the parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel engellien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectMentally disableden_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectParenten_US
dc.titleZihinsel engelli çocuğa sahip ebeveynlerin iletişim düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the communication level with regard to multiple variables in the parents who have children with mental disabilitiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster