Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAdıyaman, Emine
dc.date.accessioned2020-10-07T20:48:26Z
dc.date.available2020-10-07T20:48:26Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06-18
dc.identifier.citationAdıyaman, Emine.(2020).Bicultural identity and its relation with EFL learner beliefs of Turkish-German bilinguals.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1409
dc.description.abstractThis quantitative study was carried out with 150 Turkish-German bicultural bilingual learners to investigate the relationship between their Bicultural Identity and their EFL learning beliefs. The data of the study, which was conducted in the "Free State of Bavaria" in Germany, was gathered by quantitative research methods. Serving the aim of the study, three different instruments were used in order to measure bicultural bilinguals' Bicultural Identity Orientations and EFL learner beliefs. Descriptive, correlational, and multiple regression analyses were operated to analyses the data. The findings of the study mainly revealed that Turkish-German bicultural bilingual learners were Monoculture, Hybridity, Compatibility, and Flexibility oriented. Also, while their age, grade, English experience, and nationality were found to be related, their gender had no relationship with their Bicultural Identity Orientation. The results of the study also revealed that no significant relationship existed between EFL learning beliefs and demographic characteristics such as age, gender, nationality, English experience, and grade. Moreover, the results indicate that bicultural bilinguals have mainly positive English language learning beliefs. More specifically, the study findings illustrate that Monocultural Orientation and Hybridity are the predictors of Turkish-German bicultural bilinguals' EFL learner beliefs.en_US
dc.description.abstractBu nicel araştırma, 150 Türk-Alman bikültürel iki dilli öğrencilerin İki Kültürlü Kimlikleriyle İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenme inançları arasındaki ilişkiyi araştırmak için yapılmıştır. Almanya'nın Bavyera eyletinde yürütülen çalışmanın verileri nicel araştırma yöntemleri ile toplanmıştır. İki kültürlü kimlik yönelimlerini ve İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk-Alman iki dilli iki kimlik sahibi olan öğrencilerin inançlarını saptamak için üç farklı veri toplama araçları kullanılmıştır. Verileri analiz etmek için tanımlayıcı, korelasyonel ve çoklu regresyon analizleri uygulanmıştır. Çalışmanın bulguları temel olarak Türk-Alman iki kültürlü iki dilli öğrencilerin Monokültür, Melezlik, Uyumluluk ve Esneklik odaklı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, yaşları, sınıf kademeleri, İngilizce deneyimleri ve uyrukları ilişki ortaya koyarken, cinsiyetlerinin İki Kültürlü Kimlik Oryantasyonu ile hiçbir ilişkisi olmadığı saptanılmıştır. İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenenlerin yargıları ile yaş, cinsiyet, uyruk, İngilizce deneyimi ve sınıf kademesi gibi demografik özellikleri arasındaki bir ilişkiye rastlanılmamıştır. Araştırma bulguları iki kültürlü iki dilli öğrencilerin temel olarak olumlu İngilizce dil öğrenme yargılarına sahip olduklarını göstermektedir. Daha spesifik olarak, çalışma bulguları Monokültürel Yönelim ve Melezliğin Türk-Alman iki dilli İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerinin yordayıcıları olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBicultural Identity Orientation (BIOS)en_US
dc.subjectBeliefs about Language Learning (BALLI)en_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectAcculturationen_US
dc.subjectHybridityen_US
dc.subjectİki Kültürlü Kimlik Oryantasyonuen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenme Envanteri (BALLI)en_US
dc.subjectİki Dilliliken_US
dc.subjectKültürleşmeen_US
dc.subjectMelezliken_US
dc.titleBicultural identity and its relation with EFL learner beliefs of Turkish-German bilingualsen_US
dc.title.alternativeBikültürel kimlik ve Türk-Alman iki dilli olan öğrencilerin İngilizce öğrenime dair inançları arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster