Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Esin
dc.date.accessioned2020-10-06T07:01:01Z
dc.date.available2020-10-06T07:01:01Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06-19
dc.identifier.citationKoçak, Esin.(2020).Tüketicilerin fenomen instagram hesaplarından ürün satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Rahat anne hesabı üzerinde bir uygulama .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1400
dc.description.abstractTüketim, günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda gündelik hayatın merkezinde yer alarak, insanların yaşam tarzlarını değiştirmektedir. Değişen bu yaşam tarzı ile birlikte insanlar gelişen teknolojiye ayak uydurarak ürün ve hizmetlerin alımında daha önceki deneyimleri olan bireyler ile teknolojik araçlar aracılığıyla iletişime geçmektedir. Sosyal medya mecralarında gerçekleştirilen bu iletişim ağı tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşan taleplerinin kanalize edilmesini sağlamakla birlikte, tüketicilerin gereksiz yere ürün satın almalarının da önüne geçmektedir. Bu bağlamda yapılan çalışmada Rahat Anne Instagram hesabını takip eden tüketicilerin deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan amaç doğrultusunda Rahat Anne Instagram hesabını takip eden katılımcılara ulaşılarak, hazırlanan online anket formu eşliğinde soruların yanıtlanması istenmiştir. Bu doğrultuda çalışmada toplam 375 katılımcıya ulaşılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan veriler ve hipotezler test edilmiştir. Hipotezlerin test sonuçlarına göre bloggerların hesaplarında yapmış oldukları paylaşımların; müşteri deneyimi, hesap güvenilirliği ve hesap ilgilenimi değişkenlerinin satın alma niyetine etki ettiği sonucuna varılmıştıren_US
dc.description.abstractConsumption is at the center of everyday life in today's economic, social and cultural context, changing the lifestyles of people. With this changing lifestyle, people keep up with the developing technology and communicate with individuals who have previous experiences in purchasing products and services through technological tools. This communication network realized on social media channels ensures that the demands that are formed in line with the needs of consumers are channeled, and it also prevents consumers from purchasing products unnecessarily. In this study, it was aimed to determine the experiences of the consumers following the Rahat Anne Instagram account. In line with the purpose, the participants following the Rahat Anne Instagram account were contacted and the questions were asked to be answered with the online questionnaire prepared. Accordingly, a total of 375 participants were reached in the study. Data and hypotheses collected through the survey were tested. According to the test results of the hypotheses, the posts made by bloggers on their blogs; It was concluded that the variables of customer experience, blog reliability and account interest affect the purchase intent.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnneen_US
dc.subjectBloggeren_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectDeneyimsel pazarlamaen_US
dc.titleTüketicilerin fenomen instagram hesaplarından ürün satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Rahat anne hesabı üzerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe determination of the factors that are effective on the customers' intentions of purchasing products from the instagram accounts of phenemenon: An implementation of the relaxed mother applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster