Tüketicilerin fenomen instagram hesaplarından ürün satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Rahat anne hesabı üzerinde bir uygulama
Citation
Koçak, Esin.(2020).Tüketicilerin fenomen instagram hesaplarından ürün satın alma niyetlerine etki eden faktörlerin belirlenmesi: Rahat anne hesabı üzerinde bir uygulama .Abstract
Tüketim, günümüzde ekonomik, sosyal ve kültürel bağlamda gündelik hayatın
merkezinde yer alarak, insanların yaşam tarzlarını değiştirmektedir. Değişen bu yaşam
tarzı ile birlikte insanlar gelişen teknolojiye ayak uydurarak ürün ve hizmetlerin
alımında daha önceki deneyimleri olan bireyler ile teknolojik araçlar aracılığıyla
iletişime geçmektedir. Sosyal medya mecralarında gerçekleştirilen bu iletişim ağı
tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşan taleplerinin kanalize edilmesini
sağlamakla birlikte, tüketicilerin gereksiz yere ürün satın almalarının da önüne
geçmektedir. Bu bağlamda yapılan çalışmada Rahat Anne Instagram hesabını takip eden
tüketicilerin deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılan amaç doğrultusunda
Rahat Anne Instagram hesabını takip eden katılımcılara ulaşılarak, hazırlanan online
anket formu eşliğinde soruların yanıtlanması istenmiştir. Bu doğrultuda çalışmada
toplam 375 katılımcıya ulaşılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan veriler ve hipotezler test
edilmiştir. Hipotezlerin test sonuçlarına göre bloggerların hesaplarında yapmış oldukları
paylaşımların; müşteri deneyimi, hesap güvenilirliği ve hesap ilgilenimi değişkenlerinin
satın alma niyetine etki ettiği sonucuna varılmıştır Consumption is at the center of everyday life in today's economic, social and cultural context, changing the lifestyles of people. With this changing lifestyle, people keep up with the developing technology and communicate with individuals who have previous experiences in purchasing products and services through technological tools. This communication network realized on social media channels ensures that the demands that are formed in line with the needs of consumers are channeled, and it also prevents consumers from purchasing products unnecessarily. In this study, it was aimed to determine the experiences of the consumers following the Rahat Anne Instagram account. In line with the purpose, the participants following the Rahat Anne Instagram account were contacted and the questions were asked to be answered with the online questionnaire prepared. Accordingly, a total of 375 participants were reached in the study. Data and hypotheses collected through the survey were tested. According to the test results of the hypotheses, the posts made by bloggers on their blogs; It was concluded that the variables of customer experience, blog reliability and account interest affect the purchase intent.
Collections
- Tez Koleksiyonu [189]