dc.contributor.author | Otlu, Şira | |
dc.date.accessioned | 2020-09-23T09:19:44Z | |
dc.date.available | 2020-09-23T09:19:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-06-17 | |
dc.identifier.citation | Otlu, Şira.(2020).Exploring language teachers' 21st century skills practices and perceptions. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1392 | |
dc.description.abstract | This quantitative study aims to explore language teachers’ 21st century skill
implementations and perceptions. The study also investigates the influence of
demographic features on the teachers’ 21st century practices and perceptions. In this
regard, the study was conducted with English teachers who teach in Turkey (106) and
other countries (77). A demographic features part was added to 21st Century Teaching
and Learning Survey to obtain data. Online version of the questionnaire was posted to
potential participants. The data of the current study were collected with descriptive
analysis methods. The findings of the present study demonstrate that teachers mostly do
their best to implement and assess skills in using technology as a tool for learning.
However, they are not as eager as to practice and assess local connections in
comparison to other skills. It was explored that the country that teachers teach at does
not influence teachers’ perceptions, while it affects their skills in using technology as a
tool for learning implementations. On the other hand, results reveal that teaching at
private and public school have an effect on the teachers’ self-direction, communication,
and creativity and innovation skills practices and teachers’ perceptions of critical
thinking, collaboration, communication, and self-direction skills. Additionally, data
exposes that private school teachers are disposed to practice these skills more than
public school teachers. Educational background only effects teachers’ global
connections practices and perceptions. One striking finding of the current study is that
educational background and level of education do not have an effect on the teachers
practices and perceptions. | en_US |
dc.description.abstract | Bu nicel araştırma, dil öğretmenlerinin 21.Yüzyıl beceri uygulamalarını ve
algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma aynı zamanda demografik özelliklerin
öğretmenlerin 21.Yüzyıl uygulamaları ve algıları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Bu
bağlamda çalışma, Türkiye (106) ve diğer ülkelerde (77) öğretmenlik yapan İngilizce
öğretmenleri ile yürütülmüştür. Veri elde etmek için 21.Yüzyıl Eğitim ve Öğretim
Anketine demografik özellikler bölümü eklendi. Anketin çevrimiçi versiyonu potansiyel
katılımcılara gönderildi. Mevcut çalışmanın verileri betimsel analiz yöntemleri ile
toplanmıştır. Bu çalışmanın bulguları, öğretmenlerin teknolojiyi öğrenme aracı olarak
kullanma becerilerini uygulamak ve değerlendirmek için ellerinden gelenin en iyisini
yaptığını göstermektedir. Bununla birlikte, diğer becerilere kıyasla yerel bağlantıları
uygulamak ve değerlendirmek için istekli değillerdir. Öğretmenlerin öğretmenlik
yaptığı ülkenin öğretmenlerin algılarını etkilemediği, ama teknolojiyi öğrenme aracı
olarak kullanma becerilerini etkilediği saptanmıştır. Diğer yandan, sonuçlar özel ve
devlet okullarında olmanın, öğretmenlerin öz-yönelim, iletişim ve yaratıcılık ve yenilik
becerileri uygulamaları ve öğretmenlerin eleştirel düşünme, iş birliği, iletişim ve özyönelimli becerileri algılamaları üzerinde bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Ek
olarak, veriler özel okul öğretmenlerinin bu becerileri devlet okulu öğretmenlerinden
daha fazla uyguladıklarını ortaya koymaktadır. Eğitim durumu yalnızca öğretmenlerin
küresel bağlantı uygulamalarını ve algılarını etkiler. Bu çalışmanın çarpıcı bir bulgusu,
eğitim durumu ve eğitim verilmekte olan kademenin öğretmenlerin uygulamaları ve
algıları üzerinde bir etkisi olmadığıdır | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Critical thinking skills | en_US |
dc.subject | Collaboration skills | en_US |
dc.subject | Communication skills | en_US |
dc.subject | Creativity and innovation skills | en_US |
dc.subject | Self-direction skills | en_US |
dc.subject | Global connections, local connections | en_US |
dc.subject | Using technology as a tool for learning | en_US |
dc.subject | Eleştirel düşünme becerileri | en_US |
dc.subject | İşbirliği becerileri | en_US |
dc.subject | İletişim becerileri | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık ve yenilik becerileri | en_US |
dc.subject | Öz yönlendirme becerileri | en_US |
dc.subject | Küresel bağlantılar | en_US |
dc.subject | Yerel bağlantılar | en_US |
dc.title | Exploring language teachers' 21st century skills practices and perceptions | en_US |
dc.title.alternative | Dil öğretmenlerinin 21.yüzyıl beceri uygulamalarını ve algılarını keşfetme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |