dc.contributor.author | Eker, Ecem | |
dc.date.accessioned | 2020-09-23T09:19:35Z | |
dc.date.available | 2020-09-23T09:19:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-06-12 | |
dc.identifier.citation | Eker, Ecem.(2020).Exploring EFL teachers' perceptions on 21st century skills: A case study. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1391 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate English language teachers’
perceptions and pedagogical implementations of the 21st century learning and
innovation skills. For this purpose, 105 English language teachers participated in the
questionnaire and 10 English language teachers participated in interviews, they attended
a seminar to complete a chart about the study and they were asked to prepare a lesson
plan including 21st century skills with a reflection paper after their lessons.
An exploratory case study was employed for this aim. In order to collect data,
both qualitative and quantitative methods were used. In order to choose participants,
convenience sampling was used. The findings of the study defined and discussed in
accordance with the research questions at the results chapter in order to shed a light on
further researches.
It is presented that English language teachers who participated in the study are
aware of the importance of 21st century learning and innovation skills and they have the
knowledge of them. However, they need to be supported by their administrators and the
government to improve and broaden their horizons about when and how to apply these
skills. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İngiliz Dili öğretmenlerinin 21.yüzyıl öğrenme ve yenilikçi
becerilerinin algılarını ve sınıf içi pedagojik uygulamalarını incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda, 105 İngilizce öğretmeni ankete katılmıştır ve 10 İngilizce öğretmeni
röportaja katılmıştır, yine aynı 10 İngilizce öğretmeni bir tablo doldurmak üzere
seminere katılım göstermişlerdir ve 21.Yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerilerini içeren
bir ders planı hazırlamaları ve derslerinden sonra bir geri dönüt belgesi hazırlamaları
istenmiştir.
Keşifsel durum çalışması deseni bu amaç için kullanılmıştır. Veri toplamak için,
hem nicel hem nitel metotlar kullanılmıştır. Katılımcıları seçmek için, herhangi bir özel
kriter kullanılmamıştır. Gelecekteki araştırmalara ışık tutmak amacıyla çalışmanın
bulguları sonuçlar bölümünde tanımlanmış ve tartışılmıştır.
Katılan İngilizce öğretmenlerinin 21.Yüzyıl öğrenme ve yenilikçi becerilerinin
farkında olduğu ve bu konuda bilgi sahibi olduğu ortaya çıkmıştır. Fakat, idarecileri ve
devlet tarafından bu becerileri ne zaman ve nasıl uygulayacakları konusunda gelişmeye
ve ufuklarını açmaya ihtiyaç duymaktadırla. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 21st Century Learning and Innovation Skills | en_US |
dc.subject | Communication | en_US |
dc.subject | Collaboration | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.subject | Digital Literacy Skills | en_US |
dc.subject | Life and Career Skills | en_US |
dc.subject | Professional Development | en_US |
dc.subject | 21.Yüzyıl Öğrenme ve Yenilikçi Beceriler | en_US |
dc.subject | İş Birliği | en_US |
dc.subject | Analitik Düşünme | en_US |
dc.subject | Yaşam ve Kariyer Becerileri | en_US |
dc.subject | Mesleki Gelişim | en_US |
dc.title | Exploring EFL teachers' perceptions on 21st century skills: A case study | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin 21.yüzyıl becerilerine yönelik algıları: Bir durum çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |