Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Ümit
dc.date.accessioned2020-09-04T14:59:05Z
dc.date.available2020-09-04T14:59:05Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-06-16
dc.identifier.citationYaşar, Ümit.(2020).Secondary school EFL teachers' perceptions on learner autonomy .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1389
dc.description.abstractLearner autonomy plays a crucial role in learning a foreign language as the ability to take control of one's own learning. Teachers are considered to have the primary role in developing autonomy in learners; it is always the focus of several studies about their perceptions on learner autonomy and considered as incompletely explored, yet. Therefore, the purpose of this mixed type study is to sort out the secondary school EFL teachers' perceptions on learner autonomy, teachers' role in promoting learner autonomy, desirability and feasibility of learner autonomy, and the challenges teachers face in promoting learner autonomy. This study was conducted during the second term of 2019-2020 academic year. The participants of this study are 43 EFL teachers from 23 different secondary schools in Kozan province of Adana, Turkey. A questionnaire and a structured interview, which are designed by Al-Busaidi and Borg (2012) are applied to 43 ELT teachers. These participants, who are selected by purposive sampling method, are given the questionnaire including 60 items and 10 of these participants are volunteers to take part in the structured interview. At the end of 6-week treatment, the data collected through the questionnaire were analyzed with Statistical Package for Social Sciences 26.0 (SPSS 26.0 version) software and the data collected through structured interviews were exposed to qualitative thematic analyses. Findings from these data collection tools reveal that secondary school EFL teachers are familiar with the term of learner autonomy and agree that learner autonomy contributes to learning a second language; nonetheless, they disagree that learner autonomy is feasible at state school environments because of the curriculum and time limitations.en_US
dc.description.abstractÖğrenen özerkliği kişinin kendi öğrenimini kontrol etme yeteneği olarak yabancı dil öğreniminde hayati bir öneme sahiptir. Öğretmenler öğrencilerde öğrenen özerkliği geliştirme konusunda asıl role sahip olarak kabul edilir, onların öğrenen özerkliği üzerine algıları konusunda bazı çalışmarın odağı olmasına rağmen hala yeterince keşfedilmemiş olduğu görülmüştür. Bu yüzden, bu karma yöntem desenli çalışmanın amacı ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği konusundaki algılarını, öğrencilerde özerkliği geliştirmede öğretmenin rolünü, öğrenen özerkliğinin arzu edilirliği ve uygulanabilirliğini ve öğretmenlerin öğrenen özerkliğini geliştirirken karşılaştığı zorlukları anlamaktır. Bu çalışma 2019-2020 akademik yılının ikinci döneminde, Adana ilinin Kozan ilçesindeki 23 farklı ortaokulda görev yapan 43 İngilizce öğretmeninin katılımıyla yürütülmüştür. 43 İngilizce öğretmenine Al-Busaidi ve Borg (2012) tarafından tasarlanan anket uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen bu katılımcılara toplamda 60 maddelik bir anket uygulanmış ve bu katılımcılardan 10 tanesi yapılandırılmış görüşme için gönüllü olmuştur. 6 haftalık bir süreç sonunda anketlerden elde edilen veri SPSS 26.0 (Statistical Package for Social Sciences 26.0) programı kullanılarak analiz edilmiş ve yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen veri ise nitel tematik içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu veri toplama araçlarından elde edilen bulgular, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği terimine aşina olduklarını göstermiş ve öğrenen özerkliğini dil öğrenimine katkı sağladığını kabul etmelerine rağmen devlet okullarında müfredat ve zaman kısıtlamaları sebebiyle öğrenen özerkliğini geliştirmenin mümkün olmadığını düşünmektedirler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLearner autonomyen_US
dc.subjectPerceptions of teachers on learner autonomyen_US
dc.subjectDesirability of learner autonomyen_US
dc.subjectFeasibility of learner autonomyen_US
dc.subjectÖğrenen özerkliğien_US
dc.subjectÖğretmenlerin öğrenen özerkliği konusundaki algılarıen_US
dc.subjectÖğrenen özerkliğinin arzu edilirliğien_US
dc.subjectÖğrenen özerkliğinin uygulanabilirliğien_US
dc.titleSecondary school EFL teachers' perceptions on learner autonomyen_US
dc.title.alternativeOrtaokul İngilizce öğretmenlerinin öğrenen özerkliği üzerine algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster