dc.contributor.author | Girgin, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2020-09-04T14:58:44Z | |
dc.date.available | 2020-09-04T14:58:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-06-17 | |
dc.identifier.citation | Girgin, Pınar.(2020).An action research: EFL students' perceptions and motivations towards flipped classroom and web 2.0 technology. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1386 | |
dc.description.abstract | Learning English as a foreign language is a challenging process. Most language learners have difficulty in changing theory to practice. The main aim of this study is to identify the effect of combining Web 2.0 technology with a Flipped Classroom on students' perceptions and motivations in learning English as a foreign language. In the 21st century due to the enhancements in technology, education has gained new aspects and innovative approaches. It is essential to find out innovative approaches and techniques for effective English language education. At this point, integrating Web 2.0 technology in the Flipped Classroom Model in the EFL classes is an innovative instructional approach that promotes learner-centered teaching thus, the students construct the knowledge themselves. Besides, students utilize the Flipped Classroom Model and Web 2.0 technology to enhance their 4C skills (i.e. communication, collaboration, creativity, and critical thinking). Through flipped classroom, they get the knowledge out of the classroom and spare more time for implementations in-class time. Thus, class time is inverted with the outclass and both the teacher and students have more time for constructing the knowledge in-class time. To the above purpose, I, as both researcher-teacher planned action research for six weeks in combining Web 2.0 technology with Flipped Classroom model and employed it with language class at the grade of 12th in a public school in Turkey (n=9). The study was held in 2019-2020 academic years. The mixed method was held and the data were collected through pre and post-treatment surveys, semi-structured interviews, observations, lesson evaluation form for students and teacher journals. Both quantitative and qualitative findings indicated that students had positive perceptions and a high level of motivation over-improving their language skills. Results also revealed that the Flipped Classroom Model and Web 2.0 technology improved students' 4Cs skills. All in all, this action research illustrated that combining Web 2.0 technology with a Flipped Classroom had positive effects on students' perceptions and motivations over English language learning process. | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenmek zor bir süreçtir. Birçok dil öğrencisi teoriyi pratiğe dönüştürmekte zorluk çeker. Bu çalışmanın temel amacı, Web 2.0 teknolojisini Ters-Yüz Çevrilmiş Sınıf Modeliyle birleştirmenin öğrencilerin yabancı dil olarak İngilizce öğrenmedeki algıları ve motivasyonları üzerindeki etkisini belirlemektir. 21. yüzyılda teknolojideki gelişmeler nedeniyle eğitim yeni yönler ve yenilikçi yaklaşımlar kazanmıştır. Etkili İngilizce eğitimi için yenilikçi yaklaşımlar ve teknikler bulmak esas hale gelmiştir. Bu noktada, Web 2.0 teknolojisini Ters-Yüz Çevirilmiş Sınıf Modeline entegre etmek, öğrenci merkezli öğretime teşvik eden yenilikçi bir öğretim yaklaşımıdır, bu yöntemle öğrenciler bilgiyi kendileri oluştururlar. Ayrıca, öğrenciler 4C becerilerini (yani iletişim, işbirliği, yaratıcılık ve eleştirel düşünme) geliştirmek için Ter-Yüz Sınıf Modeli ve Web 2.0 teknolojisini kullanırlar. Ters-Yüz çevrilmiş sınıflar sayesinde bilgi sınıf dışına çıkar ve sınıf içi uygulamalara daha fazla zaman ayrılır. Böylece, sınıf zamanı sınıf dışı ile ters çevrilir böylelikle hem öğretmenin hem de öğrencilerin sınıf içi bilgiyi oluşturmak için daha fazla zamanları olur. Yukarıdaki amaçla, her iki araştırmacı-öğretmen olarak Web 2.0 teknolojisini Ters-Yüz Çevirilmiş Sınıf Modeliyle birleştirmek için altı hafta boyunca eylem araştırması planladım ve Türkiye'de bir devlet okulundaki 12. sınıf dil öğrencilerine uyguladım (n=9). Araştırma 2019-2020 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem uygulandı ve veriler öncesi ve sonrası anket, yarı yapılandırılmış görüşmeler, sınıf gözlemleri, öğrenciler için ders değerlendirme formu ile toplanmıştır. Hem nicel hem de nitel bulgular öğrencilerin olumlu algılara sahip olduklarını ve dil becerilerini geliştiren yüksek motivasyon seviyesine sahip olduklarını göstermiştir. Sonuçlar ayrıca Ters-Yüz Çevirilmiş Sınıf Modeli ve Web 2.0 teknolojisinin öğrencilerin 4Cs becerilerini geliştirdiğini ortaya koydu. Sonuç olarak, bu eylem araştırması, Web 2.0 teknolojisini Ters-Yüz Çevirilmiş Sınıf ile birleştirmenin, İngilizce dil öğrenme sürecinde öğrencilerin algılarına ve motivasyonlarına positif etkilerinin olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Flipped classroom mode | en_US |
dc.subject | Web 2.0 technology | en_US |
dc.subject | English as foreign language learning | en_US |
dc.subject | Ters-yüz sınıf modeli | en_US |
dc.subject | 4C becerileri | en_US |
dc.subject | Web 2.0 teknolojisi | en_US |
dc.subject | Yabancı dil olarak İngilizce | en_US |
dc.title | An action research: EFL students' perceptions and motivations towards flipped classroom and web 2.0 technology | en_US |
dc.title.alternative | Eylem araştırması: İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin ters-yüz sınıf ve web 2.0 teknolojisine yönelik algıları ve motivasyonları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |