dc.contributor.author | Tanrıseven, Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2020-09-04T14:57:26Z | |
dc.date.available | 2020-09-04T14:57:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-05-04 | |
dc.identifier.citation | Tanrıseven, Ufuk.(2020).Investigating the teachers' use of L1 in EFL classes. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1376 | |
dc.description.abstract | English has been acknowledged to be the global language of business, trade, science, and academic studies. In the development of English language competence, there has been an ongoing debate among the scholars on whether the mother tongue (L1) or the target language (L2) should be used in the instructional process. Two lines of thoughts have dominated on this debate. According to the proponents of monolingualism or "the English-only policy", the use of L1 prevents learners from acquiring the L2; therefore, L1 should be abolished from English as a second/foreign (ESL/EFL) classroom activities. On the other hand, the opponents of the English-only policy have claimed that L1 can be employed as a beneficial tool in learning the target language. This study aims to investigate Turkish EFL teachers' perspectives on the use of L1 in foreign language classrooms, functions that the teachers' use of L1 serves in English classes, and the amount of L1 use, as perceived by English teachers. Mixed method research design was adopted in order to seek answers to the research questions, and two research instruments have been used to collect data. Data was collected from 43 English teachers working in the Private Beyza Boğaziçi School, Private İsmet Karaokur Simya College and Doğa College located in a province in Turkey, using purposeful sampling. In addition, six volunteering teachers were interviewed. The Use of L1 Questionnaire, comprising three parts, was used to gather both quantitative and qualitative data, and semi-structured interviews were used to obtain qualitative data. Quantitative data from the closed-ended questions of the Questionnaire was analysed using the Statistical Package for Social Sciences 21.0 (SPSS 21.0 version), and descriptive statistics were employed to reveal mean and standard deviation scores on the Likert scale questionnaire items. Qualitative data, on the other hand, were analysed using inductive content analysis method. The findings have demonstrated that participants of the study avoid or limit the use of L1 systematically and recognize the need for giving priority to using L2 in EFL classrooms. Findings also suggest that L1 can be used as a facilitating tool in case of emergency for the sake of such functions as managing classrooms, giving instructions, checking for comprehension, establishing a friendly environment and initiating lesson using an icebreaker. The present study also identified two additional purposes of using L1; as an icebreaker and for health and safety issues. Finally, participants' perceptions of the amount of L1 use varied between 2-10% of the maximum lesson hour. Key words: The mother tongue (L1), functions of mother tongue, target language (L2), monolingualism, English teachers | en_US |
dc.description.abstract | İngilizce tüm dünyada ticaret, bilim ve akademik çalışmaların ortak dili olarak kabul edilmektedir. İngilizce dil yeterliğinin gelişmesinde, ana dilin (L1) mi yoksa hedef dilin (L2) mi kullanılması gerektiği, süregelen bir tartışma konusudur. Bu süreçte tek dilliliği, yani sadece hedef dilin (İngilizce) kullanılması gerektiğini savunanlara göre, ana dilin kullanımı öğrencilerin hedef dili edinmelerini engellemektedir. Bu nedenle, bu görüş ikinci/yabancı dil (ESL/EFL) sınıflarında ana dilin kullanılmamasını önermektedir. Bu görüşe karşı çıkanlar ise, hedef dile maruz kalmanın bu dilin öğrenilmesi için yeterli olmayacağını ve ana dilin hedef dili öğrenmede faydalı bir araç olarak kullanılabileceğini savunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin derslerinde ana dil (Türkçe) kullanımına yönelik algılarını, bu öğretmenlere göre ana dilin derslerdeki işlevlerini ve bu öğretmenlerin derslerinde ana dili ne kadar kullandıklarını incelemektir. Bu çalışma, şu araştırma sorularını cevaplamayı amaçlamaktadır: (1) Öğretmenlerin, yabancı dil olarak İngilizce öğretirken ana dilin (Türkçe) kullanılmasına dönük algıları nelerdir?, (2) Öğretmenlere göre ana dil İngilizce derslerinde hangi işlevleri yerine getirmektedir? ve (3) İngilizce öğretmenlerinin derslerinde ana dil (Türkçe) kullanımının miktarı konusundaki görüşleri nelerdir? Bu çalışmanın örneklemi, Türkiye'de bir şehirde bulunan Özel Beyza Boğaziçi Okulu, Özel İsmet Karaokur Simya Koleji ve Doğa Koleji'nde görev yapmakta olan 43 İngilizce öğretmenidir. Katılımcılar, amaçsal örneklem yöntemi yoluyla seçilmiştir. Bunun sanı sıra, altı gönüllü katılımcı ile görüşmeler de yapılmıştır. Üç bölümden oluşan anket yoluyla nitel ve nicel veriler elde edilmiş ve görüşme yoluyla da nitel veriler toplanmıştır. Anketten elde edilen nicel veriler SPSS 20,1 versiyonu ile değerlendirilmiş ve anketin Likert tipi maddelerinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılarak ortalama ve standart sapma değerleri bulunmuştur. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın bulguları, katılımcı İngilizce öğretmenlerinin derslerinde ana dil (Türkçe) kullanmaktan sık sık kaçındıklarını ve hedef dilin (İngilizce) kullanılmasına öncelik verdiklerini göstermektedir. Bulgular, aynı zamanda, ana dilin sınıfı yönetmek, talimat vermek, öğrenmeyi kontrol etmek, arkadaş canlısı bir sınıf ortamı oluşturmak ve ders içi etkinlikleri başlatmak gibi amaçlarla da kullanılabileceğini göstermektedir. Bu araştırma, yabancı dil öğretiminde ana dilin iki yeni işlevini de ortaya koymaktadır. Bunlar, ana dilin (Türkçe) ders ya da etkinlik başlatıcı olarak ve sağlık ve güvenlik amaçlı kullanımıdır. Son olarak, katılımcılara göre, İngilizce derslerinde hedef dilin kullanılma oranının dersin süresinin en fazla %2-10'u kadar olabileceği ortaya çıkarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Ana dil (L1), anadilin kullanım amaçları, hedef dil (L2), tek dillilik, İngilizce öğretmenleri | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | : The mother tongue (L1) | en_US |
dc.subject | Functions of mother tongue | en_US |
dc.subject | Target language (L2) | en_US |
dc.subject | Monolingualism | en_US |
dc.subject | English teachers | en_US |
dc.subject | Ana dil (L1) | en_US |
dc.subject | Anadilin kullanım amaçları | en_US |
dc.subject | Hedef dil (L2) | en_US |
dc.subject | Tek dillilik | en_US |
dc.title | Investigating the teachers' use of L1 in EFL classes | en_US |
dc.title.alternative | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda anadil kullanımının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |