Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDemir, Ayşe Nesil
dc.date.accessioned2020-09-04T14:57:06Z
dc.date.available2020-09-04T14:57:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-05
dc.identifier.citationDemir, Ayşe Nesil.(2020).The relationship between foreign language anxiety and decision-making strategies among university students .en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1374
dc.description.abstractThere are growing numbers of English learners today and students must keep up with 21st century skills as well. Having good decision-making skills plays a significant role while learning English. Learners should know how to use English in creative ways so that they can find the means to communicate all of these different types of people in the world. However, Foreign Language Anxiety is still a distracting component in language learning. Thus, there is a need to indicate the connection between foreign language anxiety and decision making. The main aim of the study is to determine the relationship between foreign language anxiety and decision-making strategies of the students in relation to gender, high-school background, and the exposure to English. The study adopted a survey-based research method. First, a demographic inventory was provided to participants to collect certain personal details for research questions. Then, two scales, Foreign Language Anxiety and Decision-making Scale were conducted to students respectively. The quantitative data was examined via SPSS. The results presented that FLA and Decision-making varies in terms of gender, language background, high school background and exposure to English levels separately. Furthermore, for students’ FLA and Decision-making strategies, a considerable negative difference was found.en_US
dc.description.abstractGünümüzde İngilizce öğrenenlerin sayısı giderek artmaktadır ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine de ayak uydurmaları gerekmektedir. İyi bir karar verme becerisine sahip olmak İngilizce öğrenirken önemli bir rol oynamaktadır. Öğrenciler, dünyadaki tüm bu farklı insan türleriyle iletişim kurmanın yollarını bulabilmeleri için İngilizceyi yaratıcı yollarla nasıl kullanacaklarını bilmelidir. Ancak, Yabancı Dil Kaygısı dil öğrenmede hala dikkat dağıtıcı bir bileşendir. Bu nedenle, yabancı dil kaygısı ile karar verme arasındaki bağlantıyı belirtmeye ihtiyaç vardır. Araştırmanın temel amacı öğrencilerin cinsiyet, lise geçmişi, ve İngilizce'ye maruz kalma konularında yabancı dil kaygısı ile karar verme stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, ankete dayalı bir araştırma yöntemi benimsemiştir. İlk olarak, katılımcılara araştırma soruları için belirli kişisel bilgileri toplamak üzere demografik bir envanter sağlanmıştır. Ardından öğrencilere sırasıyla Yabancı Dil Kaygısı ve Karar Verme Ölçeği olmak üzere iki ölçek uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS ile analiz edildi. Sonuçlar Yabancı Dil Kaygısı ve Karar almanın cinsiyet, dil geçmişi, lise geçmişi ve İngilizce düzeylerine maruz kalma açısından ayrı ayrı farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrencilerin FLA ve Karar verme stratejileri için önemli bir negatif fark bulunmuşturen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectForeign language anxietyen_US
dc.subjectDecision-making strategiesen_US
dc.subjectPreparatory class studentsen_US
dc.subjectTertiary levelen_US
dc.subjectYabancı dil kaygısıen_US
dc.subjectKarar verme stratejilerien_US
dc.subjectHazırlık sınıfı öğrencilerien_US
dc.titleThe relationship between foreign language anxiety and decision-making strategies among university studentsen_US
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin yabancı dil kaygısı ve karar verme stratejileri arasındaki ilişkien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record