Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaitoğlu, Remziye
dc.date.accessioned2020-05-27T12:21:06Z
dc.date.available2020-05-27T12:21:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01-17
dc.identifier.citationSaitoğlu, Remziye.(2020).Okul öncesi çocukların sosyal becerileri ile problem davranışlar ve akran ilişkilerinin sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1367
dc.description.abstractOkul öncesi dönem, bireylerin gelecek dönemdeki davranışlarının şekillenmesinde önemlidir. Bu nedenle okul öncesi çocuklarda sosyal beceriler, problemli davranışlar ve akran ilişkilerine yönelik tespitlerin yapılması önemlidir. Bu araştırmanın amacı okul öncesi çocukların sosyal becerileri ile problem davranışlar ve akran ilişkileri arasındaki ilişkinin sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde düzenlenmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak anket formu hazırlanmış ve saha araştırması kapsamında uygulanmıştır. Araştırma kapsamında Google Drive Form aracılığıyla 180 öğretmene anket formu mail olarak gönderilmiştir. Öğretmenlerden toplam olarak 385'ianket formu doldurulmuş şekilde geri gelmiştir. Bu doğrultuda 385 anket formu üzerinden görüşmeler yürütülmüştür. Çalışma grubuna "Tanıtıcı Bilgi Formu", "Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (4-6 Yaş)", "Davranış Problemleri Ölçeği: Okul Öncesi Davranış Sorunları Tarama Ölçeği (OÖDSTÖ)" ve "Çocuk Davranışı Ölçeği (ÇDÖ)" verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre çocukların sosyal becerileri ile problemli davranışları arasında negatif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Sosyal davranışlar alt boyutu ile sosyal beceriler arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki mevcutken, akran ilişkilerindeki olumsuz olarak nitelendirilen alt boyutlar ile sosyal beceriler arasında negatif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki söz konusudur. Sosyal davranışlar göstermek alt boyutu ile problemli davranışlar arasında negatif ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki söz konusuyken, akran ilişkilerindeki olumsuz boyutlar ile problemli davranışlar arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü ilişki mevcuttur.en_US
dc.description.abstractPreschool period is important in shaping the behavior of individuals in the future. Therefore, it is important to make determinations about social skills, problematic behaviors and peer relationships in preschool children. The aim of this study is to examine the relationship between the social skills of preschool children, problem behaviors and peer relationships according to socio-demographic variables. The research is organized in relational screening model. In accordance with the purpose of the research, a questionnaire was prepared and applied within the scope of the field research. As part of the research, 180 questionnaires were sent to e-mail via Google Drive Form. A total of 385 questionnaires returned from teachers filled in. Accordingly, interviews were conducted through 385 questionnaire forms. The study group was given an "Introductory Information Form", "Social Skills Assessment Scale (4-6 Years)", "Behavior Problems Scale: Preschool Behavior Problems Screening Scale (BPS)" and "Child Behavior Scale (CBS)". According to the findings, a negative and statistically significant relationship was found between the social skills and problematic behaviors of children. While there is a statistically significant and positive relationship between the social behavior sub-dimension and social skills, there is a negative and statistically significant relationship between the sub-dimensions that are considered negative in peer relations and social skills. While there is a negative and statistically significant relationship between the sub-dimension showing social behaviors and problematic behaviors, there is a statistically significant and positive relationship between the negative dimensions in the peer relations and problematic behaviors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectSosyal becerileren_US
dc.subjectProblem davranışlaren_US
dc.subjectAkran ilişkilerien_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectProblem behaviorsen_US
dc.titleOkul öncesi çocukların sosyal becerileri ile problem davranışlar ve akran ilişkilerinin sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeSocial skills of pre-school children and problem behavior and examination of peer relationships according to socio-demographic variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster