dc.contributor.author | Duru, Mehmet Saim | |
dc.date.accessioned | 2020-04-17T11:53:58Z | |
dc.date.available | 2020-04-17T11:53:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-01-09 | |
dc.identifier.citation | Duru,Mehmet Saim.(2020).Universty students' perceptions related to native and nonnative teachers of English. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1345 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma üniversite öğrencilerinin anadili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerine ilişkin algılarını, bu öğretmenlere atfedilen güçlü ve zayıf yönleri ve öğrencilerin bu iki öğretmen grubundan kimi tercih ettiğini ve olası tercih etme nedenlerini bulmayı amaçlamıştır. Ayrıca öğrencilerin İngilizce eğitim süresi, dil seviyesi ve yurtdışında bulunup bulunmadıkları gibi bazı değişkenlerin öğrenci algıları üzerinde bir etkiye sahip olup olmadığını da araştırmayı hedeflemiştir. Çalışmadaki veriler Türkiye'deki iki vakıf üniversitesinde okuyan İngilizce Hazırlık Programı öğrencilerinden elde edilmiştir. Al Omrani (2008) tarafından geliştirilen anket başlıca veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İki açık uçlu soru ankete eklenmiştir. Nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama temelli yöntem bu çalışmada kullanılmıştır. Çalışma, anadili İngilizce olan öğretmenlerin konuşma, telaffuz ve akıcılık gibi sözlü becerilerde daha iyi olduklarını ortaya koymuştur. Öte yandan, anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin dilbilgisi ve kelimeleri öğrencilerin anadilinde yaptıkları açıklamalar sayesinde daha iyi öğrettikleri bulunmuştur. İçerik analizi her iki öğretmen grubunun da bazı güçlü ve zayıf yönlere sahip olduklarına inanıldığını ve bu öğretmenlerin öğrencilere çeşitli yönlerden yardımcı olduklarının düşünüldüğünü göstermiştir. Öğrenciler her iki öğretmen grubuna da sahip olmayı tercih etmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to find out university students' general perceptions with regard to native English speaking teachers (NESTs) and non-native English speaking teachers (NNESTs), the strengths and weaknesses attributed to these teachers, whom the students prefer, and the probable reasons for their preferences. In addition, it aimed to investigate whether certain variables such as number of years of English education students have had, their perceived level of English, and being abroad have an impact on students' perceptions. It collected data from English Preparatory Programme students of two private universities in Turkey. The questionnaire developed by Al Omrani (2008) was used as the main data collection tool. Two open-ended questions were added to the questionnaire. Of the quantitative research methods, survey-based research design was employed in this study. The study revealed that NESTs were considered to be better at oral skills such as speaking, pronunciation, and fluency. On the other hand, NNESTs were found to better teach grammar and vocabulary thanks to explanations in students' first language. Content analysis demonstrated that both NESTs and NNESTs are believed to have strengths and weaknesses, and both were considered to help students in various ways. Students preferred to have both groups of teachers. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Native English-speaking teachers (NESTs) | en_US |
dc.subject | Non-native English-speaking teachers (NNESTs) | en_US |
dc.subject | Strengths and weaknesses | en_US |
dc.subject | Anadili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Anadili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri | en_US |
dc.title | Universty students' perceptions related to native and nonnative teachers of English | en_US |
dc.title.alternative | Üniversite öğrencilerinin anadili İngilizce olan ve olmayan İngilizce öğretmenlerine ilişkin algıları | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |