dc.contributor.author | Dişli, Aslı | |
dc.date.accessioned | 2020-04-17T11:52:15Z | |
dc.date.available | 2020-04-17T11:52:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020-01-09 | |
dc.identifier.citation | Dişli, Aslı.(2020).A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1337 | |
dc.description.abstract | This study aims to search in-service, non-native and high school EFL
teachers’ teaching anxiety. In addition, this study also aims to investigate whether
demographic variables such as gender, experience, the school type that they are
working, and the department type that graduated from have an impact on their teaching
anxiety or not. Finally, this study aims to unearth teaching anxiety sources of EFL
teachers. Two phased questionnaire was administered on EFL teachers who work in
Diyarbakır, Yenişehir. In this study, Foreign Language Teaching Anxiety Scale
(FLTAS) produced by İpek (2006) was administered as data collection. This study was
administered in Diyarbakır, Yenişehir in 2019-2020 education year. Data obtained by
151 participants was analysed by using The Statistical Package for Social Sciences
software program (SPSS). Descriptive statics were administered to determine the
teaching anxiety level of the teachers. Independent samples t-test was employed to
detect the effect of gender, experience, the school types that they are working,
department that they graduated on their teaching anxiety. Results showed that EFL
teachers experience teaching anxiety moderately. According to results, while gender
does not have any effect on their teaching anxiety, experience, school type that they are
working, and department that they graduated from have an impact on their teaching
anxiety. To gather qualitative data, structured interview questions were conducted on 20
participants. After conducting interview questions, six sources came out that affect their
teaching anxiety. These sources are using native language, teaching a particular
language skill, making mistakes, teaching students at a particular level, learners’
attitudes, and misuse of the technology. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye’de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten, ana dili İngilizce
olmayan ve hizmet içi lise öğretmenlerinin stres düzeylerini araştırmayı
hedeflemektedir. Buna ek olarak, bir diğer amaç da cinsiyet, deneyim, çalışılan lise türü
ve mezun olunan bölüm türü gibi değişkenlerin bu öğretmenlerin öğretmen kaygısı
üzerine bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışma son olarak ise öğretme
kaygısına sebep olan kaynakları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Diyarbakır’ın
Yenişehir ilçesinde bulunan öğretmenlere iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır.
Anketin birinci bölümüne öğretmenlerin cinsiyeti, deneyimi, çalıştığı okul ve mezun
olduğu bölüm türü gibi demografik bilgiler dâhildir. Anketin ikinci bölümü ise
öğretmenlerin yabancı dil öğretme kaygısını ölçen 26 maddeden meydana getirilmiştir.
Bu çalışmada İpek (2006) tarafından geliştirilen yabancı dil öğretme kaygısı anketi
kullanılmıştır. Bu çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır’ın Yenişehir
ilçesinde bulunan liselerde yürütüldü. 151 katılımcıdan elde edilen veri SPSS
uygulaması aracılığıyla analiz edilmiştir. Nicel verileri elde etmek için betimsel analiz
yöntemi ile öğretmenlerin öğretme kaygı düzeyi belirlenmiştir. Sonrasında cinsiyet,
deneyim, çalışılan lise ve mezun olunan bölüm türü gibi faktörlerin öğretme kaygısı
üzerine etkisi olup olmadığını tespit etmek için bağımsız grup t-test uygulanmıştır.
Sonuçlar öğretmenlerin orta derecede öğretme kaygısı yaşadığını göstermiştir. Cinsiyet
değişkeninin öğretme kaygısı üzerine bir etkisi bulunmazken, deneyim, çalışılan lise ve
mezun olunan bölüm türlerinin öğretme kaygısı üzerine etkisi saptanmıştır. Nitel
verileri elde etmek için ise 20 katılımcıya yapılandırılmış mülakat soruları
yöneltilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretme kaygısını etkileyen altı kaynak
ortaya çıkmıştır. Bu kaynaklar anadili kullanma, belli bir dil becerisini öğretme, hata
ix
yapma, belli seviyedeki öğrencilere ders anlatma, öğrenci tutumları ve teknolojinin
yanlış kullanımıdır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Teaching anxiety | en_US |
dc.subject | Mixed approach | en_US |
dc.subject | Demographic variables | en_US |
dc.subject | Anxiety level | en_US |
dc.subject | Sources of teaching anxiety | en_US |
dc.subject | Yabancı dil öğretme kaygısı | en_US |
dc.subject | Karma yaklaşım | en_US |
dc.subject | Karma yaklaşım | en_US |
dc.subject | Stres düzeyi | en_US |
dc.title | A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretme kaygısı üzerine karma yaklaşım | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |