A mixed approach towards efl teachers' teaching anxiety
Özet
Bu çalışma, Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten, ana dili İngilizce olmayan ve hizmet içi lise öğretmenlerinin stres düzeylerini araştırmayı hedeflemektedir. Buna ek olarak, bir diğer amaç da cinsiyet, deneyim, çalışılan lise türü ve mezun olunan bölüm türü gibi değişkenlerin bu öğretmenlerin öğretmen kaygısı üzerine bir etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışma son olarak ise öğretme kaygısına sebep olan kaynakları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Diyarbakır'ın Yenişehir ilçesinde bulunan öğretmenlere iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümüne öğretmenlerin cinsiyeti, deneyimi, çalıştığı okul ve mezun olduğu bölüm türü gibi demografik bilgiler dâhildir. Anketin ikinci bölümü ise öğretmenlerin yabancı dil öğretme kaygısını ölçen 26 maddeden meydana getirilmiştir. Bu çalışmada İpek (2006) tarafından geliştirilen yabancı dil öğretme kaygısı anketi kullanılmıştır. Bu çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır'ın Yenişehir ilçesinde bulunan liselerde yürütüldü. 151 katılımcıdan elde edilen veri SPSS uygulaması aracılığıyla analiz edilmiştir. Nicel verileri elde etmek için betimsel analiz yöntemi ile öğretmenlerin öğretme kaygı düzeyi belirlenmiştir. Sonrasında cinsiyet, deneyim, çalışılan lise ve mezun olunan bölüm türü gibi faktörlerin öğretme kaygısı üzerine etkisi olup olmadığını tespit etmek için bağımsız grup t-test uygulanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin orta derecede öğretme kaygısı yaşadığını göstermiştir. Cinsiyet değişkeninin öğretme kaygısı üzerine bir etkisi bulunmazken, deneyim, çalışılan lise ve mezun olunan bölüm türlerinin öğretme kaygısı üzerine etkisi saptanmıştır. Nitel verileri elde etmek için ise 20 katılımcıya yapılandırılmış mülakat soruları yöneltilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretme kaygısını etkileyen altı kaynak ortaya çıkmıştır. Bu kaynaklar anadili kullanma, belli bir dil becerisini öğretme, hata yapma, belli seviyedeki öğrencilere ders anlatma, öğrenci tutumları ve teknolojinin yanlış kullanımıdır. This study aims to search in-service, non-native and high school EFL teachers' teaching anxiety. In addition, this study also aims to investigate whether demographic variables such as gender, experience, the school type that they are working, and the department type that graduated from have an impact on their teaching anxiety or not. Finally, this study aims to unearth teaching anxiety sources of EFL teachers. Two phased questionnaire was administered on EFL teachers who work in Diyarbakır, Yenişehir. In this study, Foreign Language Teaching Anxiety Scale (FLTAS) produced by İpek (2006) was administered as data collection. This study was administered in Diyarbakır, Yenişehir in 2019-2020 education year. Data obtained by 151 participants was analysed by using The Statistical Package for Social Sciences software program (SPSS). Descriptive statics were administered to determine the teaching anxiety level of the teachers. Independent samples t-test was employed to detect the effect of gender, experience, the school types that they are working, department that they graduated on their teaching anxiety. Results showed that EFL teachers experience teaching anxiety moderately. According to results, while gender does not have any effect on their teaching anxiety, experience, school type that they are working, and department that they graduated from have an impact on their teaching anxiety. To gather qualitative data, structured interview questions were conducted on 20 participants. After conducting interview questions, six sources came out that affect their teaching anxiety. These sources are using native language, teaching a particular language skill, making mistakes, teaching students at a particular level, learners' attitudes, and misuse of the technology.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]