Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTutkunca, Taylan
dc.date.accessioned2020-02-27T12:57:36Z
dc.date.available2020-02-27T12:57:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01-06
dc.identifier.citationTutkunca, Taylan.(2020).Yükseköğretim işletme eğitiminde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı: Capitalism lab uygulaması.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1323
dc.description.abstractDijitalleşen bir dünyanın sonucu olarak, güncel teknolojilerin ilerlemesiyle birlikte işletmeler arasındaki rekabetin de başka boyutlara taşındığı görülmektedir. Teknolojik açıdan değişimlerin yaşandığı bir dünyada, işletme yönetimine yönelik eğitimlerde kullanılan araçların, güncellenerek revize edilmesi gerekebilir. Şimdiye kadar yapılmış birçok bilimsel çalışmada işletme simülasyonlarının, bu amaca yönelik etkinliği üzerinde durulmuş ve faydalarından bahsedilmiştir. İşletme yönetim becerilerinin öğrencilere kazandırılmasına yönelik yaygın kullanılan yöntem ve araçların (geleneksel düz anlatım ve sunum ile yansıtma) günümüzün rekabetçi koşulları ve teknolojik imkanları dahilinde yetersiz kalabileceği tartışılmaktadır. İşletme yönetiminde durum analizi ve strateji belirleme, analitik düşünme ve problem çözme ile işletmenin temel fonksiyonlarının kavranmasına yönelik uygulamalar yaptırılmasının faydalı olacağı görülmektedir. İşletme simülasyonları ile işletme yönetimine yönelik uygulamalar yapılabileceği ve bu sayede teorik olarak edinilen bilgilerin simülasyon aracılığı ile deneyimlenebileceği düşünülmüştür. Bu tarz uygulamalarda kullanıcıların motive edilmeleri gerektiği, ilk başlarda yüksek seviyede motivasyon sağlansa bile zamanla bunun kaybolduğu konu ile ilgili araştırmalarda belirtilmiştir. Yapılan bu çalışmanın temel amacı, işletme eğitimine yönelik kullanılacak işletme simülasyonunun, öğrencileri motivasyonunu nasıl etkileyeceği, işletme simülasyonu uygulamasında, motivasyonun, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermeyeceği ve simülasyon kullanımı süresince öğrencilerin hangi deneyimleri yaşayabileceklerinin değerlendirilmesi ile simülasyon deneyimlerinde, öğrencilerin eğitim aldıkları bölümlere göre farklılık olup olmadığının belirlenmesi, bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Yükseköğretim işletme eğitiminde bilgisayar tabanlı simülasyon vii uygulaması, işletme eğitimi açısından ulusal bazda çok sınırlı olarak ele alınmış bir konudur. Bu açıdan işletme yönetimine yönelik olarak yapılan simülasyon uygulaması bu alanda önemli katkılar sağlayabilir. Araştırmanın amaçları doğrultusunda, Çağ Üniversitesi dördüncü sınıfta eğitim gören ve işletme yönetimi ile ilgili dersler alan toplam 102 öğrenciye, dört grup halinde, iki öğretim üyesi, iki araştırma görevlisi ve bir araştırmacı ile birlikte toplam beş kişi tarafından, 14 hafta süre ile işletme simülasyonu uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucunda anket aracılığı ile elde edilen nicel veriler ve işletme simülasyonuna yönelik raporlardan elde edilen nitel veriler, karma araştırma yöntemi ve nicel içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda, işletme eğitiminde kullanılan simülasyon yazılımı ve bu yazılım aracılığı ile uygulanan stratejilerin öğrencilerin motivasyonuna olumlu etki ettiği, simülasyon yazılımı ile motivasyonlarını sürdürme konusunda başarı elde edilebildiği, simülasyon uygulamasında Dikkat (p>0.05; ����������.����������=1.178), Uygunluk (p>0.05; ����������.����������=0.760) ve Tatmin (p>0.05; ����������.����������=1.737) düzeylerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği, fakat Güven (p<0.05; ����������.����������=3.019) düzeyinde kadın öğrenciler ile erkek öğrenciler arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin gücü ve yönünü belirlemek için yapılan çoklu korelasyon analizinde, Dikkat ile Uygunluk (r=0.900; p<0.01), Uygunluk ile Güven (r=0.822; p<0.01), Güven ile Tatmin (r=0.827; p<0.01) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yaşanılan deneyimlerin çeşitliliği ile bölümlere göre ortaya çıkan ortak ve farklı deneyimlerin oluştuğu belirlenmiştir. İşletme yönetimine yönelik alınan eğitimlerin de simülasyondaki yansımaları incelenmiş, işletmeye yönelik kavramların simülasyon içerisinde kullanılabildiği sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs a result of the digitalizing world, the competition between the companies has also moved to other dimensions. Technologically, in an ever-changing world, it is unthinkable that the tools used in the expression of business management skills remain unchanged. In many scientific studies conducted so far, the benefits of business simulations for this purpose are mentioned. Today, the tools (traditional lecture and presentation) used in the transfer of business management skills are thought to be insufficient. It is seen that situation analysis and strategy determination, analytical thinking and problem solving and applications to understand the basic functions of business will be beneficial. It is thought that business simulations can be applied to business management and thus the theoretical knowledge can be experienced through simulation. In researches, it is stated that the motivation of the users is important for such applications. At first it was said that even if a high level of motivation was achieved, it eventually disappeared. The main purpose of this study is to determine how the use of computer-based simulation in business management education will affect students' motivation, to determine the experiences to be experienced in simulation and to determine the experiential differences between the applied departments. For this purpose, a total of 102 students studying in the fourth year of the university and taking courses in business management were given a business simulation application in four groups, 5 people, for 14 weeks. As a result of the application, quantitative data obtained through questionnaire and qualitative data obtained from business simulation reports were analyzed by using mixed research method and quantitative content analysis. As a result of the study, it has been determined that the use of simulation in business education is effective in maintaining the motivation of the students. In the simulation ix application, Attention (p>0.05; ����������.����������=1.178), Relevance (p>0.05; ����������.����������=0.760) and Satisfaction (p>0.05; ����������.����������=1.737) levels do not differ by gender, but Confidence (p<0.05; ����������.����������=3.019), it is concluded that there is a significant difference between female students and male students. In multiple correlation analysis to determine the strength and direction of the relationship between the variables used in the research, it has been concluded that there is a positive relationship between Attention and Relevance (r=0.900; p<0.01), Relevance and Confidence (r=0.822; p<0.01), Confidence and Satisfaction (r=0.827; p<0.01). In addition to this, the diversity of experiences and common and different experiences arising according to the departments were determined. In this respect, it is observed that the trainings received for business management are reflected in the simulation. It has been found that the computer-based simulation used in the application provides a lasting level of satisfaction as a result of being remarkable, reflecting real world events and providing confidence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectİşletme eğitimien_US
dc.subjectİşletme yönetimien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectBusiness educationen_US
dc.subjectBusiness managementen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.titleYükseköğretim işletme eğitiminde bilgisayar tabanlı simülasyon kullanımı: Capitalism lab uygulamasıen_US
dc.title.alternativehe use of computer-based simulation management in higher education: Capitalism lab implementationen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster