Being socially responsible by managing technology and innovation
Künye
Kapusuz, Ayşe Gökçen, Koç Murat, Çavuş, Mustafa Fedai. (2014). Being social responsibility by manging technology and ınnovation. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 20-29.Özet
Based on the literature review and the theory based view of the resources,
this study aims to research the relationship between social responsibility and
management of technology and innovation. Today, the origins of businesses are
shaped and directed by technology and its practices. In today's ever-changing
business world, making a change is a risky process and the innovation is a driving
force for the organizations to be able to compete. In order to be socially responsible
and get a competitive advantage, businesses should correspond to the change and be
able to manage technology. The greatest source of references was the management
literature which followed by the topics of innovation, technology and their
management, social and corporate responsibility (CSR) with their benefits Bu çalışma, literatür taraması ve teori temelli kaynaklara dayanarak teknoloji
ve yenilik yönetimi ile sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi araştırmayı
hedeflemektedir. Günümüzde, işletmelerin ortaya çıkışı teknoloji ve uygulamaları
ile direkt olarak şekillenmekte ve yönlendirilmektedir. Günümüzün sürekli değişen
iş dünyasında, değişiklik yapmak riskli bir süreçtir ve yenilik, kuruluşların rekabet
edebilmeleri için itici bir güçtür. Sosyal (açıdan) sorumlu olabilmek ve rekabet
avantajı elde etmek için, işletmelerin değişime açık ve teknolojiyi yönetebiliyor
olmaları gerekir. Referansların büyük bir bölümü yenilik, teknoloji ve bunların
yönetimi, sosyal ve kurumsal sorumluluk (CSR) ile bunların yararlarıyla ilgili
konuları ele alan literatür olmuştur