Tüketim ve yaşlı tüketiciler: literatür araştırması
Citation
Yaşa, E , Mucan, B . (2010). Tüketim ve Yaşlı Tüketiciler: Literatür Araştırması. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (2) , 1-15.Abstract
Pazarlamanın temel amacı, sürekli olarak değişen tüketici istek ve
ihtiyaçlarını en iyi şekilde tespit ederek karşılamak olarak ifade edilmektedir. Her
yaş grubuna yönelik istek ve ihtiyaçların tespit edilerek tatmin edilmesi
gerekmektedir. Ancak genellikle firmalar X, Y, Z ve Milenyum kuşaklarının istek ve
ihtiyaçlarına odaklanırlar. Nüfus içerisindeki payları giderek artan “kıdemli
hemşeriler” ve “bebek patlaması- baby boomers” kuşaklarının ihtiyaç ve isteklerine
yönelik çalışmaların eksikliği dikkat çekmektedir. Günümüzde nüfus artış hızındaki
azalma eğilimi ve ortalama yaşam beklentisinin yükselmesi, genel nüfus içinde yaşlı
nüfus oranının artmasına yol açmakta ve dünyamız giderek demografik yaşlanma
süreci içerisine girmektedir. Avrupa ve Amerika’da yaşlı tüketici pazarına yönelik
kapsamlı çalışmalara rastlanırken Türkiye’de ise hala gereken önem düzeyinin
oluşmadığı kanısına varılmıştır. Yerli ve yabancı literatür taraması ışığında
hazırlanan bu çalışma ile konunun önemine dikkat çekmek ve ileriki çalışmalara yön
vermek amaçlanmıştır. The main purpose of the marketing can be identified as to determine and
meet consumers’ needs and wants that are permanently changed in the best way. It
is important to define and meet the each age segments’ wants and needs.
Unfortunately, generally firms are focused on just X, Y, Z and millennium
generation of consumers’, However, the share of “senior countrymen” and “baby
boomers” is noticed to increase in the population. It is certain that there is lack of
attention on needs and wants of those age groups. At the present day, population
growth rate tends to decrease and increase in the average life expectancy, leads to
increase in proportion of elderly population in the general population and our world
is going to go into the process of demographic aging. Both European and American
literacy have comprehensive studies on this issue. This literacy review is prepared
for both drawing attention to the importance of the issue and accepted as a guide for
the future studies on this topic under the light of domestic and foreign studies on
elderly people.