The effect technological tools on efl learners' reading attitudes and motivations
Özet
Okuma, modern dijital bilgi ve teknoloji dünyasında en önemli akademik dil yeteneklerinden birisidir. Türkiye'de bu yetenek çoğunlukla genel anlamayı hedefleyen kısa metinli ders kitaplarını seçen öğretmenler tarafından öğretilir. Ancak, öğrencilerin kelime dağarcığını, dil yeterliliklerini ve genel kültürlerini geliştiren İngilizce serbest zaman okuması öğrenciler arasında yaygın değildir. Ders kitapları doğal olarak yoğun okuma içindir. Yoğun okumanın faydalı olduğu ispatlanmasına rağmen, öğrencilerin ondan kazanımları kapsamlı okumadan kazanabileceklerinden daha azdır. Yoğun okumada, öğrencilerin sınıf içerisinde kısa okuma parçalarının alıştırmalarını yapmaları beklenir, fakat kapsamlı okumada, okuma boş zaman aktivitesi gibi öğrencilerin istedikleri zaman okumasını sağlayın uzun süreli bir aktivitedir. Öğretmenler içinde, boş vakit aktivitesi olarak okumanın öğrencilere ne kadar kelime bilgisi ve dilbilgisini öğrettiğini ölçmek zordur. Ayrıca, öğrencilerin okudukları kitaplar için küçük sınav veya sınav hazırlamak çok zaman alır. Üstte bahsedildiği gibi, teknoloji dil öğretiminde önemli bir parçası haline geldi. Bir teknolojik araç olarak Moodle Reader burada sürece dâhil oluyor. Öğretmenlerin, öğrenciler basamaklı okuma kitabı okuduktan sonra değerlendirme yapabilmelerini sağlıyor. İçerisinde, öğrencilerin kelime bilgilerini ve kitapları okuyup okumadıklarını ölçen pek çok küçük sınav vardır. Bu çalışma, Moodle Reader'in kapsamlı okuma aracı olarak İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin okuma tutum ve motivasyonlarına etkisine odaklanır. Ayrıca, cinsiyetin, dil yeterlilik seviyesinin ve günlük internette geçirilen zamanın, Moodle Reader'ın olası etkilerini üzerinde fark yaratıp yaratmadığını bulmayı amaçlar. Bir anket, kapsamlı okuma uygulamasından önce ön-test ve uygulamanın sonrasında son-test olarak katılımcılara rastgele uygulandı. Veriler tanımlayıcı istatistik elde etmek için SPSS paket programı kullanarak nicel olarak analiz edilmiş ve bu veri toplama araçlarının iç tutarlılığını değerlendirme amacıyla Cronbach alfa modeli kullanılmıştır. Ön-test ve son-test anketlerinin verileri Moodle Reader'ın, daha iyi seviyedeki öğrencileri ve kadın öğrencileri diğerlerinden daha çok etkilediğini belirterek, öğrencilerin okumaya karşı tutum ve motivasyonlarında olumlu bir etkiye sahip olduğunu ispatlamıştır. Ayrıca, bulgular internette daha az vakit geçiren öğrencilerin, daha fazla geçirenlere göre Moodle Reader'dan daha çok etkilendiklerini göstermiştir. Reading is one of the most crucial academic language skills in the modern digital world of information and technologies. In Turkey, this skill is generally taught in the preparatory classes by teachers who select course books with short-texts aiming general comprehension. However, reading English as a pleasure time activity, which develops students' vocabulary, language efficacy and general knowledge, is not common among students. The course books for reading are for intensive reading in nature. Although Intensive Reading (IR) is proven to be beneficial, the gains students can get from it are less than the ones they can get from Extensive Reading. In IR, students are expected to accomplish tasks about the short reading text inside classroom; however, in ER, reading is a long-term activity which enables students to read whenever they want, like a pleasure time activity. For teachers, it is difficult to evaluate how much vocabulary and grammar reading as a free-time activity teaches to students. Also, it takes a lot of time to prepare quizzes, exams for the books students read. As mentioned above, technology has also become an essential part of language learning. Moodle Reader as a technological tool gets into the process at this point. It enables teachers to make assessments about students after they read graded readers. There are lots of quizzes in it about graded readers which evaluates students' vocabulary and whether they read the books or not. The present study focused on the effects of Moodle Reader as an ER tool to preparatory class students' reading English attitudes and motivations. It also aimed to find out whether gender, language proficiency and the time spent on internet differentiate the possible effects of Moodle Reader to reading English motivation and attitudes of students. A survey was administered randomly to participants as a pre-test before the ER program and as a post-test after it. The data were analyzed quantitatively with the Statistical Package for Social Sciences (SPSS), to develop descriptive statistics and, both surveys were analyzed for internal consistency by using Cronbach's alpha. The findings of the pre and post-tests demonstrated that Moodle Reader has a positive effect on students' motivations and attitudes towards reading in English, indicating that it influences the upper level and female students more than the others. Also, the findings proved that students who spend less time on internet are affected by Moodle Reader more than the ones with more time.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]