dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Altaş, Betül | |
dc.date.accessioned | 2019-08-27T09:13:32Z | |
dc.date.available | 2019-08-27T09:13:32Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1056 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Mikhail Bakhtin'in diyalog kuramını, dil öğrenimi ve öğretiminde yabancı dili İngilizce olan bir dil sınıfı bağlamı içersinde gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu alanda akademik araştırma yapan bilim insanları, ikinci dil ve yabancı dil öğrenimi ile doğrudan bağlantılı olan Bakhtin'in dil öğrenme ve öğretimindeki anlam yaratmaya yönelik diyalog yaklaşımından faydalanmaya çalışmaktalar. Buna rağmen, Bakhtin'nin diyalog kavramının kuramsal altyapısının temelini oluşturan diyalog alanı oluşturulduğunda, bir dil sınıfı ortamı içindeki bu alanın doğasının ne olduğunu anlamak için ayrıntılı bir sorgulama yoktur. Yarı-temelli gömülü kuramı yaklaşımını kullanan bu çalışma, Bakhtin'in diyalog felsefisinin, kavramsallaştırılmış bir kuram, kavramsal bir çerçeve ve anlaşılır öğretme ve öğrenme çıktıları ile beraber gelen açık sorgulama teknikleri kanıtı ile ölçüt oluşturmaya gidebilecek kadar sınırlarının ötesine taşınabileceğini göstermektedir. Bunu yapmak için iki araştırma aşaması gerçekleştirildi. Güvenli bir bölge olarak tanımladığım diyalogsal bir alan oluşturmak için, çalışmanın ilk aşamasında 25 orta seviye öncesindeki öğrenci ile bir pilot çalışma yapıldı. Literatürdeki bulgular ışığında, öncelikle yabancı dili İngilizce olan bir bağlam içersindeki bir dil sınıfında, diyaloga dayalı bir alanın nasıl oluşturulacağına dair kavramsal bir çerçeve oluşturdum. Yabancı dili İngilizce olan bağlam içersindeki bir dil sınıfında, diyaloga dayalı bir alanının nasıl oluşturulacağını araştırmak için yaptığım pilot çalışmanın sonrasında, yabancı dili İngilizce olan bir ortam için dört tane özelliğin mevcut olduğunu buldum. Pilot çalışma yoluyla sorgulanmış olan bu dört temel özelliği inşa ettim. Veri analizinden ortaya çıkan dört ana kategori olan bu özellikler: Hiyerarşik konumlarım askıya alınması, Farklı seslere (fikir ve söylem olarak) saygı gösterilmesi, Diyalogsal benlik kavramının varlığı ve İdeoloji ve gücün fark edilmesi olarak kabul edilir. Bu pilot çalışma, öğrencilerin diyalog yoluyla, anlam ve gerçekliği nasıl sorgulayabildiklerini ve yarattıklarını belirlemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmanın başından beri nitel veriler kuramın temelini oluşturmaktadır ve verilerin analizi inşa ettiğim kavramları meydana getirmektedir. Bu pilot çalışmada veriler, sınıf diyalogları, yazılı cevaplar, kişisel yansıtmalar yoluyla toplanmıştır. Ana çalışma olarak kabul edilen çalışmanın ikinci kısmında, bu temel özelliklerin her biri dil sınıfında yaratılan diyalogsal alanın doğasını ortaya çıkarmak için ilerletildi ve uygulandı. Yarı-temelli gömülü kuramı yaklaşımı kullanıldı. Öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arasındaki diyalogların niteliği ve doğası, kültürel, ideolojik ve bağlamsal değerleri açısından incelenmiştir. Veriler, başlangıç seviyesi olan 17 öğrenci ile sınıf diyalogları, yazılı cevaplar ve kişisel yansıtmalar yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın birinci ve ikinci aşamalarında sınıf diyalogları, diyaloğa dayalı bir alanda katılımcıların anlam ve gerçekliği bilinçli olarak nasıl inşa ettiklerini araştırmak için kullanıldı. Yazılı cevaplar, katılımcıların, okuma metinleri üzerine olan sınıf diyaloglarının tematik içeriğine verdiği tepkileri ortaya çıkarmak için kullanılmıştır. Sınıf diyaloglarına verilen cevaplar, var olan bağlam içersindeki kültürel ve yapısal değerleri araştırmayı ve incelemeyi amaçladı. Ayrıca kişisel yansıtmalar, katılımcılarının kişisel deneyim ve gözlemlerinin, düşüncelerini ve yeni fikirlerini kabul etmelerini nasıl şekillendirdiğini incemeleyi amaçlamıştır. Ana çalışmadan elde edilen veri sonuçları ortaya koymaktadır ki, yabancı dil olarak İngilizce kullanılan bir sınıf içersinde kurulan diyalogsal alanın doğası; dilin, kültürün, benliğin ve güç konularının diyalogsal anlayış ve kavrayışına açıklık getirmiştir. Yarı-temelli gömülü kuramı yaklaşımını uygulayan bu çalışma, Bakhtin'nin diyalog teorisinin, söylemsel ve kültürlerarası uygulamalardaki dil, kültür ve benlik ve ayrıca da güç ilişkileri arasındaki ilişkilere bir yaklaşım geliştirmemi sağlamıştır. Veri sonuçları ayrıca, yabancı ve ikinci dil olarak İngilizce kullanılan sınıflarda, diyaloga özgü sözün kültürler arası anlayış, iletişim ve yetkinliği derinleştirdiğini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study seeks to substantiate Mikhail Bakhtin's theory of dialogue in language learning and teaching in a language classroom in an EFL context. Scholars in this field have been trying to benefit from Bakhtin's dialogic approach to making meaning in learning and teaching in its direct connection to second and foreign language learning. However, there is no elaborate inquiry into understanding what the nature of dialogic space is in a language classroom when the dialogic space underlying the theoretical background of Bakhtin's notion of dialogue is created. Employing the semi-grounded theory approach, this study demonstrates that Bakhtin's philosophy of dialogue could be advanced beyond its limits, going so far as to construct a conceptualized theory, a conceptual framework and measurable criteria with evidence of clear questioning techniques along with comprehensible teaching and learning outcomes. To do this, two research phases were carried out. To create a dialogic space, which I term a safe zone, a pilot study was conducted with 25 pre-intermediate level students in the first phase of the study. In light of findings in literature, I primarily created a conceptual framework of how to create a dialogic space in a language classroom in an EFL context. I found that four features were available to EFL setting after doing a pilot study to investigate how to create a dialogic space in a language classroom in an EFL context. I constructed key features, which were investigated through a pilot study. These key features as four major categories, which emerged from the data analysis, are regarded as: Suspension of hierarchical positions, Respecting alien voices, Presence of dialogical self and Realization of ideology and power. This pilot study aimed to identify how students were able to question and create meaning and truth through dialogue. Since the beginning of this study, qualitative data has formed the foundation of my theory and analysis of these data generates the concepts I constructed. In this pilot study, data were collected through classroom dialogues, written responses and personal reflections. In the second phase of the study, which is regarded as major study, each of these key features was promoted and implemented to uncover the nature of a dialogic space created in a language classroom. Semi-grounded theory approach was employed. The nature of dialogues between teacher-student and student-student was explored in terms of their cultural, ideological, and contextual values. Data were collected through classroom dialogues, written responses and personal reflections with 17 beginner level students. In the first and second phases of the study, classroom dialogues were employed to investigate how participants consciously construct the meaning and truth in a dialogic space. Written responses were used to uncover participants reactions to the thematic content of the classroom dialogues based on the reading text. Those responses to classroom dialogues aimed to explore and examine cultural and structural values within that given context. Furthermore, personal reflections aimed to examine how participants' personal experiences and observations shaped their thinking and their acceptance of new ideas. Data results obtained from the major study revealed that the nature of the dialogic space in an EFL classroom shed lights on the dialogic understanding of language, culture, self and power issues. Employing the semi-grounded theory approach, the study demonstrates that Bakhtin's theory of dialogue allowed me to develop an approach to the relations between language, culture, and self as well as power issues within the discursive and intercultural practices. Data results also revealed that dialogic utterance deepens intercultural understanding, communication and competence in EFL/ESL classrooms. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dialogic space | en_US |
dc.subject | EFL classroom environment | en_US |
dc.subject | Dialogic | en_US |
dc.subject | Diyaloga dayalı alan | en_US |
dc.subject | Yabancı dil olarak İngilizce sınıf ortamı | en_US |
dc.subject | Diyalojik | en_US |
dc.title | Creating a dialogic space in an efl classroom environment | en_US |
dc.title.alternative | Yabancı dili İngilizce olan bir sınıf ortamında diyaloğa dayalı bir alan yaratmak | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |