An investigation into the relationship between EFL learners' emotional experiences and L2 motivational self system
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin ideal L2 self, ought-to L2self ve L2 öğrenme deneyimi açısından ikinci dil öz-motivasyon profillerini ve dil öğrenme süreci öncesinde, sırasında ve sonrasında yaşadıkları duygusal deneyimlerini incelemektir. Buna ek olarak, öğrencilerin İngilizce dersine katılırken, ders çalışırken ve sınav olurken yaşadıkları bu duygusal deneyimlerin ideal L2 self, ought-to self ve L2 öğrenim deneyimleri kapsamında kendi ikinci dil öz-motivasyon sistemleri üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, bölümlerinin hazırlık sınıfında İngilizce öğrenen 214 yetişkin öğrenci çalışmaya dahil edilmiştir. Verilerin toplanması için Başarı Duyguları Anketi (Pekrun ve ark, (2002) ve Dil Öğrenme Anketi (Taguchi ve ark, 2009) uygulanmış, her iki anketle toplanan verilerin analizinde betimsel analizler ve çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin ikinci dil öz-motivasyon sistemi ile en fazla bağlantılı olduğu düşünülen değişkenin ideal L2 self olduğunu ve bunu L2 öğrenim deneyimi ve ought-to L2 selfin takip ettiğini göstermiştir. Bununla beraber, öğrencilerin İngilizce öğrenme sürecinde negatif duygulardansa (utanç ve umutsuzluk gibi) pozitif duyguları (zevk ve umut gibi)daha çok deneyimledikleri bulunmuştur. Öğrencilerin deneyimledikleri duyguların kendi öz-motivasyonları üzerindeki etkisi incelendiğinde ise, yapılan çoklu regresyon analizleri öğrencilerin ideal L2 self ve L2 öğrenme deneyimlerine pozitif duyguların (umut, gurur, zevk) anlamlı bir şekilde katkı sağladığını gösterirken, ought-to L2 self motivasyonlarının hem pozitif (umut, gurur, zevk, rahatlama) hem de negatif (utanç, kaygı ve umutsuzluk) duygulardan etkilendiğini göstermiştir. The purpose of the present study is to investigate the learners' L2 motivational self-system profiles in terms of ideal L2 self, ought-to L2 self and L2 learning experience and the emotions they experience before, during and after the language learning process. In addition, it aims to investigate the effects of these emotional experiences experienced when attending class, studying and taking tests or exam on learners' motivational orientations to learn English with a specific reference to ideal L2 self, ought-to self and L2 Learning experience. In this regard, 214 adult English language learners, who were at the preparatory class of their department were included in the study. To collect the data, Achievement Emotions Questionnaire (Pekrun et al., (2002) and Language Learning Questionnaire (Taguchi et al., 2009) were administered. To analyze the data collected through both questionnaires, descriptive statistics and multiple regression analyses were conducted. The results of the study revealed that the variable that seems to be the most linked to the learners L2 motivational self system is ideal L2 self followed by L2 Learning experience and then Ought-to self. In addition, it was found that the learners had more positive emotional experiences (e.g., enjoyment and hope) in English learning process than negative emotional experiences (e.g., shame and hopelessness). As for the effects of emotional experiences of learners on their motivational orientations, the results of the multiple regression analyses suggested that while positive emotions (hope, pride, enjoyment) significantly contributed to the learners' ideal L2 selves and L2 Learning experience, Ought-to selves of the learners were affected by both positive emotions (hope, pride, enjoyment, relief) and negative emotions (shame, anxiety and hopelessness).
Collections
- Tez Koleksiyon [11]