Acquiring intercultural competence from coursebooks: an analysis of learning tasks in the coursebook "The Big Picture"
Abstract
Türkiye'de yabancı dil öğrenimi için birçok kaynak bulunmaktadır. Bunların en başında da ders kitapları gelmektedir. Ders kitapları ingilizce öğretimi ve öğrenimi için anahtar konumdadır ve bu yüzden ders kitabında olması gereken gerekli unsurlardan biride kültürlerarası yeterlilik becerisinin gelişitirilmesidir. Bu çalışma Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda kullanılmakta olan "The Big Picture" ders kitaplarında yer alan aktivitelerin kültürlerarası yeterliliğe ne kadar yer verdiğini saptamak amacıyla yapılmıştır. In Turkey, there are lots of sources available in teaching foreign languages. Foremost among them, course books come first. Course books are in the key position to teach and learn English and so one of the factors that should take part in course books is intercultural competence. This study was done to decide whether the course book of Karabuk University School of Foreign Languages "The Big Picture " is giving a place to intercultural elements in their learning tasks or not.
Collections
- Tez Koleksiyonu [189]