An investigation on English language teachers' perceptions towards using songs in teaching English to young learners
Özet
Bu çalışmanın amacı devlet ilk öğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde şarkı kullanımına yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın katılımcıları İstanbul'da devlet ilk öğretim okullarında görev yapan 40 İngilizce öğretmenidir. 40 İngilizce öğretmeni anket uygulamasına katılmıştır ve seçilen 8 İngilizce öğretmeni ile bireysel görüşme yapılmıştır. Çalışmada veriler anket yoluyla ve yapılandırılmamış bireysel görüşmelerle toplanmıştır. Anket yoluyla toplanılan veriler SPSS ile analiz edilmiştir ve içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde şarkı kullanımının çocuklara birçok fayda sağladığının farkında oldukları tespit edilmiştir. Öncelikle, öğretmenlerin büyük çoğunluğu şarkı kullanımının çocukların dil becerilerini geliştirdiğine inanmaktadır. İkinci olarak, öğretmenlerin büyük kesimi şarkıların çocukların derste ilgisini çektiğini ve dil öğrenme sürecini eğlenceli hale getirdiğini düşünmektedir. Öğretmenler aynı zamanda şarkıların öğrencilerin İngilizce öğrenmede korkularını azaltmada yardımcı olduğunu ve güvenli bir öğrenme ortamı oluşturduğunu düşünmekteler. Bunun yanı sıra, öğretmenler şarkılar aracılığıyla öğrencilerin kelimeleri kolayca öğrendiklerini inanmaktadır. The purpose of this study is to investigate primary state school EFL teachers' perceptions of using songs in English language teaching. The participants of the study were 40 English language teachers working at primary state schools in İstanbul, Turkey. 40 EFL teachers participated in a survey, 8 of the participants attended unstructured interview. The data of this study were gathered through a survey and unstructured interviews. The data collected through the survey was interpreted via SPSS and the data collected through interviews was subjected to content analysis. The findings of the study showed that the teachers are aware that songs offer many benefits for young learners. First of all, a great majority of the teachers believe that young learners improve their language skills by the help of songs. Secondly, a vast majority of the teachers think songs arouse young learners' interest in the classroom and make the language learning process entertaining. The teachers also think that songs are helpful to decrease the students' fears about toward learning English and create a safe learning environment for young learners. Next, the teachers believe that students learn vocabulary easily through songs.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]