Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorAkçay, Rabia
dc.date.accessioned2019-08-26T07:13:15Z
dc.date.available2019-08-26T07:13:15Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1004
dc.description.abstractGeri bildirim vermenin öğrencinin yazma becerisini geliştirmede ve öğrenmesi üzerinde büyük etkileri vardır. Rea-Dickens (2006), geri bildirimin öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tanımlamada ve onları bir sonraki aşamaya yönlendirmede önemli olduğunu belirtiyor. Bu yüzden, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin yazılı geri bildirime karşı algılarını öğrenmek için bu araştırma yürütülmüştür. Verileri toplamak için çevrimiçi anket kullanılmıştır. Türkiye'nin farklı şehirlerinde, farklı okullardan ve farklı eğitim tecrübelerine sahip 157 İngilizce öğretmeni anketi gönüllü olarak doldurmuşlardır. Sonuçlar öğretmenlerin yazılı geri bildirime karşı olumlu tutumlara sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ancak, öğretmenlerin sadece yarısı süreç odaklı yazmayı sınıflarında kullanmaktalar ve ilk ve sonraki taslaklarda aynı odak noktalarına geri bildirim sağlamaktadırlar. Büyük bir kısmı ise değrlendirmeci geri bildirimi kullanmaktadırlar.en_US
dc.description.abstractProviding written feedback has a vital impact in improving student writing and on student learning. Rea-Dickens (2006) states that feedback is valuable in identifying learners' strengths and weakness and guiding them to the next steps Thus, this study was conducted to find out the perceptions of English language teachers towards written feedback in Turkey. An online survey was used to collect the data. 157 English language teachers who work in different schools and have different teaching experience filled in the survey voluntarily from various cities of Turkey. The results of the study showed that teachers have positive perceptions towards providing written feedback. However, only half of them use process based writing in their class and they provide feedback to same points both in the earlier and later drafts. Majority of them prefer to give evaluative feedback.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTanımlayıcı Geri Bildirimen_US
dc.subjectDeğerlendirmeci Geri Bildirimen_US
dc.subjectSüreç Odaklı Yazmaen_US
dc.subjectEtkili Geri Bildirimen_US
dc.subjectDüzeltici Geri Bildirimen_US
dc.subjectYazılı Geri Bildirimen_US
dc.subjectBiçimlendirici Değerlendirmeen_US
dc.subjectDescriptive Feedbacken_US
dc.subjectEvaluative Feedbacken_US
dc.subjectProcess-based Writingen_US
dc.subjectEffective Feedbacken_US
dc.subjectCorrective Feedbacken_US
dc.subjectWritten Feedbacken_US
dc.subjectFormative Assessmenten_US
dc.titleTurkish EFL teachers' perceptions towards feedback on writingen_US
dc.title.alternativeTürk İngilizce öğretmenlerinin yazma üzerine geri bildirim algılarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record