dc.contributor.advisor | Yumru, Hülya | |
dc.contributor.author | Çiçen, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T06:58:59Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T06:58:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1002 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Gaziantep bölgesindeki özel okullarda ilköğretim seviyesinde çalışan İngilizce öğretmenlerinin öğrencileri değerlendirme yöntemlerini ve neden bu yöntemleri kullandıklarını araştırmayı amaçlar. Bu çalışma Gaziantep'teki özel okullarda çalışan 42 İngilizce öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin değerlendirme yöntemlerine karşı tutumları araştırılmıştır. Bilgi toplamak için hem çoktan seçmeli hem de açık uçlu sorular içeren bir anket uygulanmıştır. Anket değerlendirmesinde hem nitel hem nicel metodlar kullanılmıştır. Nicel değerlendirme için SPSS kullanılmıştır. Nitel değerlendirme için içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre özel okullarda ilkokul seviyesinde çalışan öğretmenlerin en çok başvurdukları değerlendirme yönteminin öğrenci portfolyoları ve en popüler değerlendirme amacının ise öğrencinin gelişimini izlemek ve onları motive etmek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the ways of assessment used by EFL teachers at private schools in Gaziantep and why they used these ways. This study was carried out with 42 EFL teachers working at private schools in Gaziantep, Turkey. Teachers' attitudes toward ways of assessment were studied. To collect data, a questionnaire consisting of multiple choice and open-ended questions was administered. Both qualitative and quantitative reasearch methods were used in the analysis of questionnaire. For quantitative data, SPSS was used. For qualitative data, content analysis method was used. According to the results of the study, it was found out that the ways of assessment used most by the teachers working at private schools in primary level to assess their students was portfolio, and it was found out that the most popular purpose of assessment was to monitor and motivate the students. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değerlendirme Amaçları | en_US |
dc.subject | Çocukların Değerlendirilmesinde Kullanılan Metodlar | en_US |
dc.subject | Çocukların Değerlendirilmesi | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Purpose of Assessment | en_US |
dc.subject | Ways of Assessment Used for Young learners | en_US |
dc.subject | Young Learner Assessment | en_US |
dc.subject | Assessment | en_US |
dc.title | The assessment methods used by efl teachers at the primary level in private schools | en_US |
dc.title.alternative | Özel okullarda ilkokul seviyesinde çalışan ingilizce öğretmenlerinin kullandıkları değerlendirme yöntemleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |