English language instructors' beliefs towards the objectives of English language teaching regarding culture teaching and culture teaching activities at university contexts
Özet
21. yüzyılda, küreselleşmenin etkileriyle milletler arası etkileşim artmıştır. Farklı kültürlerin kaynaştığı bu ortamda, yabancı dil öğretiminin yanı sıra, farklı kültürlerin öğretimi fikri de önem kazanmıştır. Bu çalışma Mart 2015 te Kayseri'de Melikşah ve Erciyes Üniversitelerinde yapılmış, Türk ve yabancı 100 İngilizce okutmanı katılımcı olarak yer almıştır. İngilizce derslerinin amaçları, kültür öğretimi amaçları konusunda katılımcıların görüşleri araştırılmış ve derslerde uygulanan kültürel aktivitelerin sıklığı ve türleri incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak 2005 yılında Sercu tarafından geliştirilen anketin 2013 yılında uygulanan bir versiyonu kullanılmıştır, bulgular SPSS ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, İngiliz dili öğretiminde kültür öğretiminin katılımcılar için en önemli amaçlardan biri olmadığını göstermiş. Genel dil bilgisi ve dil becerilerinin kazandırılmasının ise daha öncelikli hedefler olduğu saptanmıştır. Kültür eğitiminin amaçları olaraksa öğrencilere hedef kültürdeki günlük rutin aktivitelerin öğretilmesi ve de öğrencilerin farklı kültürlere karşı pozitif bir yaklaşım geliştirmesi hedefleri görülmüştür. Sonuçlar, sınıfta yapılan kültürel aktivitelerin çoğunlukla hedef kültüre ait ilgi çekici noktaların anlatılması, sınıf ortamında görsel olarak kullanılması ve de katılımcı okutmanların daha önce tecrübe ettiği veya aşina olduğu konulara sıklıkla değinmeleri olarak saptanmıştır. By the 21st century, with the affects of globalization, there has been an increase in international dialogues among nations. In this multicultural interaction, the idea of teaching culture besides teaching a foreign language has gained significance in education environments. The aim of the study conducted in March 2015 in Kayseri is to question the beliefs of English language instructors about the objectives of foreign language teaching, objectives of teaching culture in English language teaching context and explores the frequency of specific culture teaching activities practiced in English courses at both Melikşah University and Erciyes University. A total of 100 Turkish instructors and instructors from other nationalities participated in this study. A survey based research was used in the study. The original of the questionnaire was created by Sercu et al. (2005). In the present study, Kılıç (2013) version of the study was adapted and used as a data collection tool. The findings indicated that instructors don't consider teaching culture and intercultural competence among their primary objectives for learning English. Instead, knowledge for general English and language skills are among the top objectives. Providing information on daily lives and routines of target culture and develop attitudes of openness and tolerance towards other people and cultures are seen as the main objectives of teaching culture by the participants. Sharing and illustrating fascinating and interesting aspects of target language and also talking about their own experiences or familiar things are the most frequent activities conducted in English Language classrooms.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [377]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Contribution of games in teaching English to young learners
Kurt, Mehmet (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İngilizcenin önemi günden güne artmaktadır. Gerekliliğinin farkına ne kadar çok varılırsa, etkili bir öğretme ve öğrenme ortamı hazırlamanın önemi de bir o kadar artar. Oyunların derslerde kullanımıyla dil öğrenme rahat ... -
The use of multimedia in English language teaching classes
Yılmaz, Ceylan; Humıston, Kim Raymond (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Birçok teknolojik alet hayatımıza dahil olmaktadır. Gün geçtikçe biz teknolojiye daha çok bağımlı yaşıyoruz. Şu açıktır ki, teknoloji hayatımızın her parçasında etkilidir; mesela öğrenme ve öğretim sürecinde. Bundan dolayı ... -
The relationship between university efl teachers' teaching for social justice beliefs and their multicultural teaching competencies
Can, Emin (Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2021)The objective of this study is to investigate university EFL teachers' teaching for social justice beliefs, their multicultural teaching competence and possible relationship between these two phenomena. It is also aimed ...