Köroğlu, ZehraWıllıams, Dilek2025-03-062025-03-062022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkkly-RPADWLKHE-5TPuTitObg6uzf1nCdvkY3D8g7NMDhttps://hdl.handle.net/20.500.12507/2082Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim DalıBu çalışma kapsamında, disiplinler arası İngilizce yazılan akademik makalelerde kadın yazarlar ve erkek yazarlar tarafından "Ben" ve "Biz" birinci şahıs zamirlerinin kullanımı bir bütün olarak incelenmiştir. Akademik makaleler 2016-2020 yılları arasında rastgele seçilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri'nde yer alan üniversitelerin sosyoloji, antropoloji, psikoloji ve felsefe bölümlerinde kadın yazarlar ve erkek yazarlar tarafından yazılan disiplinler arası akademik makalelerde "Ben" ve "Biz" birinci şahıs zamirlerinin kullanım sıklığını belirlemektir. Ayrıca akademik makalelerin tamamından ziyade güvenilirlik açısından öz, metodoloji ve sonuç bölümleri birleşik olarak analiz edilmiştir. Ek olarak, kadın yazarlar tarafından yazılan 50 akademik makale ve erkek yazarlar tarafından yazılan 50 akademik makale ile sınırlandırılmıştır. Bu çalışmada birinci şahıs zamirlerinin sıklığı, zamirlerin 1000 kelimelik kullanım durumlarını değerlendirmek için kullanılan Key Word in Context (KWIC) Concordance programı kullanılarak belirlenmiştir. İstatistiksel analiz için frekans analizinin yanı sıra log-likelihood (LL) hesaplaması kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, 2016-2019 yılları arasında kadın yazarların erkek yazarlara oranla İngilizce yazılan akademik makalelerde birinci şahıs zamirlerinin sık kullanıldığı tespit edilmiştir. 2020 yılında ise, kadın yazarlar tarafından yazılan akademik makalelerde erkek yazarlara kıyasla birinci şahıs zamirleri daha az kullanılmıştır. 2016 ve 2020 yılları arasında yazılan akademik makalelerdeki bulguların istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir.Within the scope of this study, the use of the first-person pronouns "I" and "We" in interdisciplinary academic articles by female writers (FWs) of English and male writers (MWs) of English was analyzed as a whole. The academic articles from social sciences were arbitrarily selected between 2016 and 2020. The purpose of this study was to determine the frequency of use of the first-person pronouns "I" and "We" in the interdisciplinary academic articles written in English by female writers (FWs) and male writers (MWs) in the departments of sociology, anthropology, psychology, and philosophy at universities in the United States of America. Additionally, it was restricted to the abstract, methodology, and conclusion parts of academic articles rather than the entire article owing to the reliability of the analysis as a whole. Furthermore, the study was limited to 50 academic articles written by female writers and 50 academic articles written by male writers. The frequency of the first-person pronouns was determined in this study using the Key Word in Context (KWIC) Concordance program, which was used to assess the usage of the pronouns in 1,000 words. Apart from the frequency analysis, log-likelihood (LL) calculation was employed for statistical analysis. At the conclusion of the study, it was determined that the LL frequency of the first-person pronouns demonstrated an overuse in the academic articles written by the female writers of English compared to the male writers of English between the years 2016 and 2019. However, it was revealed that first-person pronouns were underused in the academic articles written by the FWs of English compared to male writers in 2020. The findings were statistically significant in the academic articles written by the FWs of English and the MWs of English between 2019-2020.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessDilbilimLinguisticsEğitim ve ÖğretimAn interdisciplinary corpus based analysis on the use of the first-person pronouns in the academic articles regarding genderDisiplinlerarası akademik makalelerde birinci kişi zamirlerinin cinsiyete dayalı kullanımını inceleyen derlem temelli analizMaster Thesis171734953