Demirkol, Mehmet EminGülmen, İbrahim2025-03-062025-03-062021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7YecfxzsQ5JTE_7KJe6dhb1_BbqK4_aObvToHyGvQP6led2jhttps://hdl.handle.net/20.500.12507/2122Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim DalıBu çalışma, üniversite öğrencilerinin yalnızlık yaşam doyum düzeyleri ile sosyal medya bağımlılık düzeyleri arasındaki İlişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bununla birlikte çalışmada katılımcıların demografik değişkenleri (cinsiyet, yaş, ebeveynin eğitim düzeyi, ebeveynin düzeyi düzeyi, konakladığı yer, arkadaşları ile görüşme sıklığı ve günlük sosyal medya kullanım süresi) ile yalnızlık, yaşam doyum ve sosyal medya bağımlılığı düzeyleri arasında farklılaşma olup olmadığı da araştırılmaktadır. Araştırmanın katılımcıları, Toros Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, İktisadi İdari ve Sosyal bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerine uygulanmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılı Toros Üniversitesinde öğrenim gören toplamda 1792 lisans öğrencisi kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçim yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Toros Üniversitesi çeşitli bölümlerinde eğitim görmekte olan (Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 39 öğrenci, İktisadi İdari ve Sosyal bilimler Fakültesi 182 öğrenci, Mühendislik Fakültesi 114 öğrenci ve Sağlık Bilimleri Fakültesi 30 öğrenci ) 365 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Üniversite Öğrencileri tüm üniversite öğrencilerini temsil ettiği varsayılarak Kişisel Bilgi Formu, Yaşam Doyumu Ölçeği ve UCLA Yalnızlık Ölçeği-kısa formu, Sosyal Medya bağımlılığı ölçeği olmak üzere dört türlü veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen ham veriler SPSS 27 ile analize tabi tutularak çıktı alınan istatistiki veriler kayda geçirilmiştir. Sonuç olarak, yalnızlık ve sosyal medya bağımlılığı arasında pozitif, yaşam doyumu ile negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmekte olup sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyumu arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunduğu görülmektedir. Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin, yaşam doyumu algılarının ve sosyal medya bağımlılıklarının cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşmadığı görülmektedir. Katılımcıların Yaş değişkenine bakıldığında anlamlı bir ilişki yoktur. Ebeveynlerinin gelir düzeylerine göre bakıldığında anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Katılımcıların arkadaşları ile görüşme sıklığı değişkenine bakıldığında anlamlı bir ilişki vardır. Katılımcıların konakladıkları yere göre bakıldığında anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Katılımcıların sosyal medya günlük kullanım süresi değişkenine bakıldığında anlamlı bir ilişki vardır.In this study, it is aimed to examine the relationship between the loneliness life satisfaction levels of university students and their social media addiction levels. In addition, the study also investigates whether there is a difference between the demographic variables of the participants (gender, age, parent's education level, parent's level, place of accommodation, frequency of meeting with friends and daily social media use) and levels of loneliness, life satisfaction and social media addiction. The participants of the research were applied to undergraduate students studying at Toros University, Faculty of Fine Arts, Design and Architecture, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, Faculty of Engineering and Faculty of Health Sciences. A total of 1792 undergraduate students studying at Toros University in the 2020-2021 academic year were selected by easily accessible sampling method. The sample of the research consists of 365 undergraduate students (39 students from the Faculty of Fine Arts, Design and Architecture, 182 students from the Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, 114 students from the Faculty of Engineering and 30 students from the Faculty of Health Sciences) studying in various departments of Toros University. Assuming that University Students represent all university students, four types of data collection tools were used: UCLA Loneliness Scale-short form, Life Satisfaction Scale, Social Media Addiction Scale and Personal Information Form. The raw data obtained with the data collection tools were analyzed with SPSS 27 and the statistical data were recorded. As a result, it is seen that there is a positive and negative relationship between loneliness and social media addiction, and a negative significant relationship between social media addiction and life satisfaction. It is seen that the loneliness levels, life satisfaction perceptions and social media addictions of university students do not differ significantly according to gender. Considering the age variable of the participants, there is no significant relationship. Considering the economic level of their parents, it is seen that there is a significant difference. Considering the frequency of meeting with friends of the participants, there is a significant relationship. There is a significant relationship when looking at the variable of daily use of social media by the participants.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPsikolojiPsychologyÜniversite öğrencilerinde yalnızlık ve yaşam doyum düzeyleri ile sosyal medya bağımlılık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesiInvestigation of the relationship between loneliness and life satisfaction levels and social media addiction levels in university studentsMaster Thesis1102725028