BEDEN, VEYSEL YUSUF2024-09-172024-09-1720242024-06https://hdl.handle.net/20.500.12507/2040Son yıllarda gıda, tekstil, petrol ve enerji sektörleri, özellikle bankacılık sektörü kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramına tüm plan, strateji ve projelerinde yer vermeye başlamıştır. Diğer sektörlerde olduğu gibi bankacılık sektöründe de KSS faaliyetleri kurumsal imajlarını yapılandırırken büyük önem arz etmektedir. Bankalar kurumsal imajlarını oluştururken sosyal sorumluluk bilincinde hareket etmeye çalışmaktadırlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk algıları ile güven, bağlılık ve kurumsal kimlik arasındaki ilişkileri, Kosova Cumhuriyeti Başkenti Piriştine’de yaşayan banka müşterilerinin algılarına göre incelemektir. Bu araştırmada, anket formu aracılığıyla Kosova’da yaşayan ve en az bir kez bankacılık işlemi gerçekleştirmiş kişilerden kolayda örneklem yöntemi ile toplanan toplam 321 geçerli veri, AMOS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde ilgili literatürle tutarlı olarak, gelişmekte olan Kosova ekonomisinde banka müşterilerinin KSS algısı, güven ve kurumsal kimlik üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. Bu çalışmadaki sınırlılıklar dikkate alındığında ve yeni kurulmuş bir ülke olan Kosova için literatürde az çalışma olması göz önünde tutularak, yakın gelecekte KSS algısının pazarlama ve yönetsel karar alımlarında ve daha geniş katılımcıları kapsayacak şekilde yeni araştırmalar yapılabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBANKA KULLANICILARININ KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK ALGILARININ BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAMaster ThesisTezIDyok